Forum

I Spilxperten.coms forum kan du bidrage til sportsbetting debatten enten i "Odds", "Strategi" eller "Resultater". Henholdsvis med diskussion af spilobjekter, debat om forskellige indgangsvinkler til sports betting samt med live score og slutresultater.

Alle indlæg i "Odds" skal være begrundede spilforslag samt relevante kommentarer eller spørgsmål til de oprettede spilforslag.

Vi opfordrer alle til at deltage i debatten, så alle vinkler bliver vendt og berørt. Du skal være bruger for at kunne bidrage - opret dig som bruger her: Spilxperten bruger

OBS: Det er ikke tilladt at reklamere for andre sider, og der skal altid holdes en ordentlig tone. Læs mere om regler og praksis.

Deltag i debatten

Transfer: SpilXperten opruster med tre spændende eksperter

• 01
    Spilxperten
    13. september 2020 19:11

SpilXperten transfersVi er glade for at kunne præsentere tre nye eksperter på SpilXperten.com: Byd velkommen til Jacob Høgh, El Niño og Loke Barrett, der kommer til at dække rækker som A-League, Bundesligaen og UFC. I denne artikel kan du læse lidt mere om, hvad det er for nogle kapaciteter, vi har allieret os med.

Hvem er du som person, og hvorfra er interessen for sportsbetting opstået?

Jacob Høgh: Jeg er 21 år, bor lidt nord for Aalborg med min kæreste og 2 måneder gamle datter. Interessen for sportsbetting kommer gennem en stor interesse for fodbold og matematik/tal. Jeg begyndte at bette i gymnasiet med samme tilgang som de fleste: 2-3 favoritter lige på, og så var det bare at krydse fingre. Da jeg på en stram SU havde tabt de første 5000 kroner, måtte jeg indse, at det nok ikke var den rigtige måde at gøre det på, og jeg har siden tilegnet mig en mere seriøs tilgang.

El Niño: Jeg har altid været dybt fascineret af fodboldens univers, hvor elementer som taktik, transfers, kultur og groundhopping kan få det til at krible i maven. Jeg kan nok nævne knap og nap 2000 fodboldspillere, men vil være stærkt udfordret i at nå op på 50 skuespillere. Hvis jeg må have lov at lave en fodboldanalogi (og med fare for at blive til grin senere hen), så kan I anse mig som en bettingverdenens Erling Braut Håland - for nogle år tilbage befandt jeg mig afsides i de norske fjelde (jyske bakker), men nu er jeg klar til at brage ind på scenen. Mentalt stærk, koldblodig og med et friskt ungdommeligt syn på tingene - derfor også kaldenavnet "El Niño".

Loke Barrett: Jeg er nok lidt manisk som person. Hvis jeg interesserer mig for noget, så vil jeg gerne vide alt om det. Desuden kan jeg godt lide at formidle mine interesser og forsøge at smitte andre med mine passioner. Jeg går meget op i at være grundig; der skal være styr på form såvel som indhold. Det har altid været sådan, men er uddannet i kommunikation og historie, så i praksis går de ting meget godt hånd i hånd. Jeg har altid været besat af sport. Det var primært fodbold, da jeg var mindre, men jeg kunne se næsten alt, fordi jeg voksede op med unge, studerende forældre uden særligt mange penge, så vi havde ingen kanaler, hvor min sportsinteresse kunne blive stillet. Som årene gik, begyndte jeg at spille lidt for sjov med nogle venner. Så udviklede mine interesser sig til amerikansk fodbold og herefter kampsport (har dog altid været vild med boksning, faldt bare lidt væk i nogle år), og her var markeder, hvor det generelt gik rigtig godt, hvorfor jeg begyndte at blive mere seriøs omkring det. Det har dog altid været sporten, der kom i første række - jeg fulgte bare så meget med, at jeg mente, at det også kunne bruges i en betting-sammenhæng, hvilket har vist sig at passe.

Hvilken type er du som sportsbettor, og hvad er din tilgang, når du skal finde et værdispil?

Jacob Høgh: Min tilgang er ærlig talt ret blandet, men først og fremmest statistisk. Jeg kan godt lide at bakke mine spil op med statistik, både reelle men også underliggende stats, som jeg kombinerer med teamnews. Jeg bruger derudover meget tidligere lukkeodds som pejlemærke til at vurdere værdien af de enkelte spil. Jeg er generelt ikke meget for spil, hvor odds er faldet siden åbningen, hvorfor jeg også godt kan lide at være tidligt ude på mine spil. Min største hæmsko er nok, at jeg kan overtænke mine spil. Jeg oplever ofte, at jeg fravælger spil, som viser sig at være rigtigt gode. Men den forsigtige tilgang kommer mig selvfølgelig også til gode til tider.

El Niño: For at skabe en edge, forsøger jeg at finde tendenser eller faktorer, som bookmakernes algoritmer ikke kan tage højde for eller har taget højde for endnu. Det kan være faktorer som motivation, team news, taktiske matchups osv. For mig kan en værditrigger dog også blot være, hvis jeg er uenig i styrkevurderingen af to hold.

Loke Barrett: Jeg ser ikke mig selv som nogen specifik type udover, udover at jeg sværger til single-spil. Betting er en marathon; man kan ikke forvente store gevinster på en enkelt aften - det er slid og indsigt, som på den lange bane slår bookmakerne. Jeg ved ikke, om jeg har en speciel tilgang. Jeg følger altid med på alt inden for boksning og MMA, så "researchen" er langt hen ad vejen lavet på forhånd op til events - når der kommer odds ud til en given aften, så går jeg cards igennem og ser, hvad der springer i øjnene. Derudover spekulerer jeg ofte i, hvordan bookmakerne vil sætte kampe, som er blevet meldt ud - så jeg har også noget, som jeg "kigger efter" på forhånd. Så kommer den "rigtige" research, hvis jeg er i tvivl om noget, hvor jeg mere får taget stilling til, om det er noget, der er nok argumenter for til, at jeg vil anbefale det videre. Dvs. at jeg ikke rigtigt sidder og leder efter værdi men snarere, at jeg har tænkt over, hvad jeg gerne vil have ud af enkelte kampe - hvor bookmakerne så kan overraske/skuffe med deres linjer, hvilket får mig til at tage kampe op til genovervejelse, hvis deres CV ligger langt fra min egen. Her kan jeg både komme frem til andre spil og ligefrem modsatte spil. Jeg er aldrig rigtigt låst, næsten ingen er hellige. Jeg har spillet imod alle mine yndlingsfightere masser af gange, selvom jeg så er splittet, når jeg ser selve kampen.

Har du tidligere fungeret som ekspert andre steder?

Jacob Høgh: Jeg var tidligere med til at starte en Facebook-gruppe op, men måtte senere hoppe fra af personlige grunde. Jeg lærte dog meget af projektet og har stadig kontakt med flere af de andre eksperter, som jeg jævnligt sparrer med.

El Niño: Efter corona-pausen til sæsonen ud dækkede jeg Bundesligaen og tysk fodbold generelt for en konkurrerende side, hvilket var mit første møde med for alvor at dele tips offentligt. Jeg ser dog muligheder hos SpilXperten for at kunne trække ekspertrollen i nogle nye retninger, hvor jeg bl.a. håber på et stærkt samarbejde imellem eksperterne.

Loke Barrett: Jeg har skrevet for en konkurrerende side i mere end elleve år - længe før mange vidste, hvad MMA gik ud på. Noget af det, som jeg var mest drevet af, var at udbrede kendskabet til den sport, som jeg var så fascineret af samt at udfordre mange af de negative forestillinger, som folk havde om sporten og fightere generelt. Der må man sige, at der er sket meget de seneste år, selvom det ikke er sikkert, at mit virke har haft den store betydning. Jeg har primært dækket boksning og MMA, men jeg kunne også skrive om kickboksning og jiu-jitsu, hvis det var - her tør bookmakerne dog stadig sjældent komme med odds. Så skal det være rigtigt stort, desværre.

Hvad er dine forventninger til ekspertrollen på SpilXperten.com?

Jacob Høgh: Min forventning er, at jeg kan bidrage med nogle gode spil til sidens brugere. Min ide er, at alle skal kunne komme med på mine spil, selvom man er limiteret hos enkelte bookies, og jeg har derfor fravalgt eks. spillerspecials og den slags special-markeder. Specials kan dog findes på min twitter-profil 'Høgh Specials'. Ligeledes håber jeg at kunne udvide mit bettingmæssige netværk og få endnu flere sparringspartnere.

El Niño: Jeg vil først og fremmest bestræbe mig på at lave et overskud på bundlinjen. I jagten på den eftertragtede værdi vil vi besøge flere af de velkendte ligaer rundt i Europa, men også tage afstikkere til mere eksotiske destinationer. Så hop om bord og læs med om alt fra den energispækkede tyske Bundesliga til tropisk savannebold i Tanzania.

Loke Barrett: Mit mål er i bund og grund blot at fortsætte med at udvikle mig som bettor og formidler. Jeg vil fortsætte med at arbejde meget, som jeg har gjort hidtil, men jeg vil samtidig gerne komme endnu mere ud med min viden og begejstring. Her håber jeg, at SpilXperten kan levere endnu bedre forudsætninger for dette - især med henblik på det samarbejde, som er lavet med Mark O. Madsen om at få genereret mere content, når der virkelig sker noget inden for fighting. Helt generelt går jeg efter at levere gode, velargumenterede tips, så læseren kan få noget med om sporten. Der må gerne være noget god insight, selv hvis tippet ikke går hjem. Man kan lære meget af, hvis man var lige-ved-og-næsten, eller hvis man var helt fra den. Det er klart et mål at levere overskud, selvom jeg er spændt på, hvordan det bliver at anbefale spil med flere units, når jeg kommer fra en side, hvor der var flat-betting. Jeg flat-better ikke nødvendigvis selv, men det bliver en ekstra dimension, der skal tages stilling til. Jeg kan nemlig ikke lide at gå så meget med mavefornemmelsen, hvis det potentielt set er andres hårdttjente penge, der kommer ind i billedet - som når jeg kommer med et tip frem for, når jeg bare spiller selv, hvor jeg aldrig er bange på den lange bane. Man kan aldrig vide, hvad der vil ske i en kamp, men jeg kan ikke lide tips, som ikke er velbegrundede og gennemarbejdede - det kan måske koste mig, hvis det er mindre kampe, unge fightere, hvor der er usikkerheder, men som læser må man ikke få en fornemmelse af, at det er rent gætværk fra min side. Det skulle lige være, hvis der er tale om fightere med et stort potentiale, som er voldsomt undertippede - hvor "dataen" ikke rigtigt er der, men der er så meget upside, at det er et skud værd. Så bliver dette gjort klart.

Hvor er interessen for kampsport kommet fra?

Loke Barrett: Jeg har altid været fascineret af boksning. Det så jeg meget, da jeg var mindre, mens DR havde råd til at vise store kampe. Herefter forsvandt det lidt ud af billedet, inden Kessler kom ind på scenen. I de år var det mere fodbold og så amerikansk fodbold. Der var noget ved fighting, som tiltrak mig. Jeg følte, at der var meget mere på spil. Jeg kan godt lide sportsgrene, hvor man i bund og grund ikke kan kigge væk et eneste øjeblik - for så kan det hele være overstået.

Jeg ser stadig masser af fodbold, men hvis man lige tjekker sin mail eller tager en hurtig opvask, mens kampen stadig kører i baggrunden, så misser man ikke nødvendigvis så meget - sikkert en kontroversiel udmelding for mange, men altså... Sådan har jeg det lidt. Samtidig har jeg selv spillet fodbold i mange år. Det er begrænset, hvor ondt tingene gør, så jeg har ikke tålmodigheden til, når spillere ruller rundt, efter de er blevet snittet på benet. Her er jeg grebet af f.eks. amerikansk fodbold og fighting, hvor tingene gør rigtigt ondt, men hvor man intet må afsløre over for sin modstander. Det tiltaler mig og imponerer mig langt mere, hvad de atleter går igennem (både i træning og i kamp), selvom jeg som sagt også er glad for fodbold.

Jeg var især vild med englænderen "Prince" Naseem Hamed - hans evner og power var én ting, men han havde en helt unik stil, som var anderledes end alle andre - ingen parader, leverede slag fra vanvittige positioner pga. sin balance, var selv sårbar pga. disse "fejl", som han dog slap afsted med, fordi han havde så mange gaver fra naturens side. Samtidig var han utroligt arrogant; en helt fantastisk showman, som havde helt specielle måder at komme til ringen på - dans, store biler, endda et flyvende tæppe.

Kombinationen af underholdning og sport er noget, hvor intet kan måle sig med fighting - hvis man spørger mig. Interessen for MMA kom for en 10 år siden - fordi jeg så mere og mere af det, mens jeg oplevede, at ingen kendte det. Dem, der gjorde, affejede det, især boksefolket. Jeg kastede mig nærmest mere over det i trods. Det ville jeg kunne tale om i evigheder, hvis der skulle være nogen, som ville høre på det. Alle de detaljer træningsmæssigt (ift. de forskellige stilarter), det strategiske, det fysiske, viljen, der skal til, hvis man skal være fighter på højeste niveau. De atleter giver efter min mening meget mere af sig selv end nogle andre steder. Det bliver jeg ved med at være fascineret over. Sidst men ikke mindst, så kan "bad blood" også give en ekstra dimension, som man ikke finder på samme måde andre steder.

Følg eksperterne på SpilXperten

Samtlige de tre eksperter kommer til at dele spilforslag, som ligger placeret i vores ekspertpanel. Spilforslagene er gratis at tilgå.

Jacob Høgh har allerede haft sin debut på siden. El Niño er netop udkommet med sit første spilforslag, og Loke Barrett stempler ind med spiltips i den nærmeste fremtid.

Velkommen til!

• 02
      BettingGuru
      13. september 2020 19:11 2 synes godt om dette indlæg

Kanon nyhed! (Selvom Høgh ikke er den store nyhed længere)

Velkommen til :-)

• 03
      Thomas Schyth
      13. september 2020 19:19 2 synes godt om dette indlæg

Stærke, stærke signing. Virkelig dygtige folk der ankommer!

Velkommen til Jer alle.

• 04
        Toffe
        13. september 2020 20:28 2 synes godt om dette indlæg

Det bliver spændende at følge. :).

Tillykke til alle.

• 05
      Jesper Carstens
      13. september 2020 21:18 2 synes godt om dette indlæg

Velkommen til. Jeg er tosset vild med det hele!

• 06
      Van Basten
      14. september 2020 08:38 1 synes godt om dette indlæg

Der skal også lyde et velkommen til herfra!

Dejligt med solide forstærkninger. :-)

• 07
      El Niño
      16. september 2020 17:44 1 synes godt om dette indlæg

Mange tak for den varme velkomst! Vi går en spændende tid i møde :)

Seneste forumindlæg

Sidst kommenteret
24. sep. 2020 22:04
24. sep. 2020 15:48
24. sep. 2020 10:00
24. sep. 2020 09:18
22. sep. 2020 16:22
21. sep. 2020 22:46
18. sep. 2020 07:20
17. sep. 2020 15:16
17. sep. 2020 09:02
16. sep. 2020 17:44