Forum

I Spilxperten.coms forum kan du bidrage til sportsbetting debatten enten i "Odds", "Strategi" eller "Resultater". Henholdsvis med diskussion af spilobjekter, debat om forskellige indgangsvinkler til sports betting samt med live score og slutresultater.

Alle indlæg i "Odds" skal være begrundede spilforslag samt relevante kommentarer eller spørgsmål til de oprettede spilforslag.

Vi opfordrer alle til at deltage i debatten, så alle vinkler bliver vendt og berørt. Du skal være bruger for at kunne bidrage - opret dig som bruger her: Spilxperten bruger

Deltag i debatten

Tour de France: Vinder

  • 01
    Birdman
    4. juli 2018 08:05
    Info om spil
    Tip Vincenzo Nibali
    Odds 13,00
    Units 1 units
    Spillet ved

    1. Etape - Noirmoutier-en-l’Île – Fontenay-le-Comte, 201 km

    Dette års Tour de France starter ud i Noirmoutier-en-l’Île, hvor rytterne starter ud fra den lille halvø, hvilket kommer til at betyde at feltet har udsigt over kysten det meste af dagen. Hvis dette ikke skal ende i en klassisk sprint, så skal vinden tage til. Det er det de fleste frygter og vi vil komme til at se styrt, positionskamp og nervøse ryttere det meste af dagen. Ryttere med forhåbninger i klassementet vil holde sig fremme og sprinterne vil det samme. Det kommer til at betyde kaos i feltet og vi får ikke bare en kedelig flad etape, som den på papiret kunne ligne.

    Selve finalen er ikke så teknisk, da den sidste rundkørsel, hvor der skal laves et sving kommer med over en kilometer igen. FDJ som stiller til start med det bedste tog på papiret, forventer jeg kommer til at kontrollere finalen.

    2. Etape - Mouilleron-Saint-Germain – La Roche-sur-Yon, 182.5 km

    Denne etape må man også formode kommer til at ende i en spurt. Heldigvis for rytterne, så skal de ikke kører langs kysten denne dag. Spurten kan sagtens få et andet udfald end den afgørelse vi ser på første etape, da de sidste 500m stiger med små 3,1%.

    3. Etape - Cholet – Cholet, 35.5 km (TTT)

    Årets holdtidskørsel kommer allerede på 3. etape og vi vil få de første spredninger i klassementet. For mange hold handler det om at mindske tabet til BMC og SKY, selvom det bliver svært.

    Ruten er ikke spor teknisk og den byder de store motorer op til dans. Mange ser dette som en meget afgørende etape, det gør jeg ikke rigtig, da der kommer så mange muligheder for at lave forskelle i klassementet i dette års Tour de France.

    4. Etape - La Baule – Sarzeau, 195 km

    En etape som igen giver plads til sprinterne i jagten på etapesejre og den grønne trøje. Det må være den mindst tekniske finale i løbet indtil nu, så der er ikke mere at tilføje her, udover at topfart får en stor betydning for hvem der vinder etapen.

    5. Etape - Lorient – Quimper, 204.5 km

    Vi finder to etaper i dette års Tour de France, som er taget ud af forårets løbskalender og dette er den første. Den har profil, som en klassisk ardenner klassiker og ryttere som Valverde, må slikke sig om munden her.
    Det går op og ned stort set hele dagen, hvilke bliver til en del højdemeter, selvom de små bakker ikke er særlig høje eller lange. Den sidste stigning op mod mål er 1 km lang og stiger med 4,3%.

    6. Etape - Brest – Mûr de Bretagne, 181 km

    Mûr de Bretagne er ved at være fast indhold på en Tour de France rute, hvilket er en god ting. Denne gang skal rytterne dog ikke kun over muren 1 gang, men hele 2 gange. De runder toppen første gang efter 165km. Stigningen er 2km lang og stiger med 6,5%, med et stykker på 10-13%.

    Afslutningen er for de eksplosive typer.

    7. Etape - Fougères – Chartres, 231 km

    Endnu en etape for de hurtige folk, hvor opløbet er stigende med 3% de sidste 600m. Finalen er ikke spor teknisk, til gengæld er det en lang etape, hvor udholdenhed godt kan begynde at spille ind.

    8. Etape - Dreux – Amiens, 181 km

    Denne etape kunne godt lugte af en sejr fra et udbrud. Det er i min optik den første etape, som lægger op til at en rytter fra udbruddet får lov at sejre. Profilen har lidt højdemeter, som måske gør at sprinterne vælger at spare kræfterne. Klassementet har øjnene på 9. etape, som bliver langt mere afgørende.

    9. Etape - Arras – Roubaix, 156.4 km

    Jeg husker tydeligt 5. etape af Tour de France 2014, hvor Nibali grundlagde et af karrierens største triumfer, da han det år vandt Tour de France. Det var på en lignende etape, som vi kan kalde for en mini udgave af Paris-Roubaix, hvor brostene blev Nibalis ven, da Fuglsang og Nibali kørte fra alle andre i klassementet. 2018 udgaven er etapen endnu hårde end hvad der var tilfældet i 2014.

    15 brostensstykker med 22 kilometer i alt.

    Bonus info; der var kun en rytter der ikke gennemførte etapen i 2014 - Chris Froome.

    10. Etape - Annecy – Le Grand-Bornand, 158.5 km

    Col de la Colombière blev i 2006 brugt af Floyd Landis til at sætte hans vanvittig comeback angreb ind, dagen efter at have tabt +10 minutter i klassementet. Det er en god etape for de ryttere, som ikke er bange for at angribe på nedkørslerne.

    Rytterne går ind til denne etape efter løbets første hviledag. Her venter 3 kategori 1 bjerge og et bjerg uden for kategori.

    11. Etape - Albertville – La Rosière, 108.5 km

    Det her bliver en god etape. Der vil med garanti være ryttere og måske hold, der er sat ud af klassementet, som nu får muligheden for at sætte den førende rytter under pres. Det er en kort etape, med utrolig mange højdemeter, som er designet til at skabe ravage i feltet.

    12. Etape - Bourg-Saint-Maurice – Alpe d’Huez, 175.5 km

    Alpe d’Huez, er måske det mest kendte bjerg i Tour de France sammenhænge. Det er også et bjerg franskmændende med god grund godt kan lide, da de har sejret på Alpe d’Huez de seneste 3 gange den er blevet kørt i Tour de France. Det er dog en Columbianer, som har rekorden for den hurtigste tid på bjerget i den nye æra. Nairo Quintana 2015 - 39' 22".

    13. Etape - Bourg d’Oisans – Valence, 169.5 km

    Etapen starter ud med en nedkørsel, hvor etapen derefter indbyder til en duel mellem de hurtige sprintere. Der er dog en knold på etapen med 30 kilometer igen, hvor Hold som Bora, vil forsøge at komme af med de knap så klatre dygtige sprintere.

    14. Etape - Saint-Paul-Trois-Châteuax – Mende, 188 km

    En etape for de eksplosive ryttere. Det kunne meget vel gå hen og blive en sejr fra et udbrud, hvis ikke Valverde eller Alaphilippe har udset sig en sejr her.

    Finalen skal køres op af Côte de la Croix Neuve, som er 3,2km lang og stiger med modbydelige 10%, inden rytterne skal en kort tur nedad mod mål.

    15. Etape - Millau – Carcassonne, 181.5 km

    Det ligner en dag for udbruddet, men dermed ikke sagt at vi ikke vil se tidsforskelle i klassementet. Med 41km til mål krydser rytterne toppen på dagens eneste kategori 1 stigning og har man en holdkammerat ude foran efter toppen, så har man mulighed for at score tid i klassementet på den hurtige nedkørsel, hvis man altså krydser toppen foran den guletrøje.

    16. Etape - Carcassonne – Bagnères-de-Luchon, 218 km

    Dagen efter rytternes sidste hviledag, går rytterne ind i den berygtede 3. uge, hvor alt kan ske. Vi kan får vendt op og ned i på klassementet, da der helt sikkert vil være nogle i klassementet, som form topper her og andre som mister form.
    Først gælder det Col de Portet d’Aspet, som krydses 62 kilometer før mål, derefter Col de Menté inden finalen på Col du Portillon, hvorefter en svær nedkørsel er i vente. Chris Froome viste i 2016 at en god nedkørsel her kan sikre en etapesejr og tid i klassementet.

    17. Etape - Bagnères-de-Luchon – Saint-Lary-Soulan/Col-du-Portet, 65 km

    Løbets korteste etape går op og ned hele dagen. Først skal rytterne over to kategori 1 stigninger, inden de skal op mod mål på Col du Portet, som er kategoriseret udenfor kategori. Etapen bliver også en del anderledes, da rytterne sendes afsted i blokke af 20 ryttere, rangeret efter klassemenetet, hvor 1-20 i klassementet starter ud.

    Det er endnu en chance for at sætte den guletrøje under pres og vi kan meget vel se løbet eksplodere på denne etape og hvor rytterne bliver nødt til at reagere på egen hånd, da hjælpen fra holdkammerater bliver meget begrænset.

    18. Etape - Trie-sur-Baïse – Pau, 171 km

    Den flade 18. etape ligner på papiret en etape for sprinterne, men vi er i 3. uge af løbet og det kan betyde nogle hold er reduceret og kan få svært ved at kontrollere løbet.

    19. Etape - Lourdes – Laruns, 200.5 km

    Mange har sikkert set eller hørt at Col d’Abusque var tæt på at udgår fra ruten efter en skred på bjerget havde ødelagt den vej rytterne skal køre op ad. Det skulle være lavet nu og vi kan få en legendarisk etape her.
    Med 4.800 højdemeter, så bliver dette en hård etape, hvor rytterne halvvejs skal krydse toppen af Col du Tourmalet. Det er sidste dag i bjergene, så jeg forventer et festfyrværkeri af en etape.

    20. Etape - Saint-Pée-sur-Nivelle – Espelette, 31 km (ITT)

    Klassementet skal sættes på plads på løbets 20. etape, hvor rytterne skal ud på en enkeltstart, som tilgodeser klassementsrytterne. Den skal nemlig køres i mere kuperet terræn, hvilket kan sætte de store specialister ud af spil til en etapesejr.

    21. Etape - Houilles – Paris, 116 km

    Vinderen skal traditionen tro fejres på vejen ind mod Paris, hvor der igen vil blive kørt Cykelløb. Hvilke sprintere har mere energi tilbage i tanken til at køre finale herinde, bliver spændende at se, efter 3 hårde ugers cykelløb.

    Rytterne

    Der er så vanvittig mange gode ryttere med i dette års TDF, som kan vinde løbet. Det plejer ikke at være tilfældet, men 9. etape gør at alt er muligt. Derfor har jeg valgt 3 ryttere, som jeg forventer kommer til at gøre en god figur på 9. etape og man kan håbe på at deres odds ligger under det odds som de åbnede i, hvis man vil ud i noget gardering senere i løbet.

    Sidste gang der var en brosten i TDF der ramte jeg vinderen, men havde kun et vinderspil (Nibali odds 9,00). I år ser jeg det meget mere åbent, hvilket oddsene også afspejler. Froome vil altid være favorit. Bedste GT rytter i feltet, på det stærkeste hold, men ASO har skræddersyet ruten til typer som Bardet og Nibali. Derudover så skal vi bare have en hjernedød fan til at ødelægge hans tour, hvilket er mere sandsynligt end nogensinde. Britten har haft en uheldig sag hængende over sig i noget tid nu og selvom han er blevet frikendt, så er det ikke noget de franske fans kommer til at godkende. Han får 3 rigtig lange uger. Derudover så har han en hård Giro i benene, hvilket heller ikke er den optimale optakt, hvis man vil vinde Tour de France. Derfor synes jeg jo selvfølgelig oddset på ham er helt uden værdi, da jeg mener at der er flere argumenter imod en sejr til Froome i år, end hvad der har været de andre år han har vundet.

    Nibali er et af feltets mest undervurderede ryttere. Vi skal et smut til Italien for at sikre os at han anerkendes på det niveau han har fortjent. Han har en egenskab til at peake hans form på det helt rette tidspunkt når han har et mål og selvom man ikke har set noget til ham siden Sanremo, så kommer man til at fortryde, hvis man har afskrevet hajen fra Messina inden Tour starten. Vi ved at han kan gøre det godt på brostenene og mange etaper ender med en nedkørsel, hvor han også er i særklasse. Den sidste enkeltstart passer ham også rigtig godt, da den går op og ned fra start til slut.

    Bardet er ved at nå en alder, hvor han er klar til at vinde sit livs helt store sportslige mål, Tour de France. Hans hold er bedre end nogensinde og de kommer til at køre en holdtidskørsel, som vil overraske de fleste positivt. Han har gået lidt under radaren og bliver ikke nævnt af mange andre end franskmændene. Især på brostene forventer jeg at han er blandt de bedste klassementsryttere. Han leverede en fremragende præstation i Strade Bianche på grusvejene og selvom det ikke er det samme underlag, så kræver det også noget power, hvis man skal sidde med fremme i sådan et løb.

    Fuglsang er i min optik en af de klassementsryttere, som de seneste par år har udviklet sig allermest. Han har virkelig taget et skridt op og han har mentaliteten til at stå øverst på podiet i Paris. Han kan følge de fleste når det går opad og vi ved fra 2014, hvor han var med til at grundlægge Nibalis sejr, at han sagtens kan kører på brosten. Det her er ikke for at kippe med klaphatten, men som for alle andre ryttere, så spiller held/uheld ind, hvis man skal gøre sig forhåbninger om en Tour de France sejr. Kan Fuglsang undgå uheld, så har han en meget fin chance for at vinde Tour de France. Fuglsangs eget mål er en top 3 placering, hvilket kan være bekymrende når man oddser på manden til at vinde løbet, men sidder han i en god position efter 9. etape, så kører han for at vinde.

  • 02
    Ernie
    4. juli 2018 08:05

    Flot arbejde Birdman

  • 03
    Birdman
    4. juli 2018 09:37

    Tak Ernie.

    Det kunne være rart, hvis der var en der lige ville rette til de steder der trænger...

  • 04
    SpilXperten.com
    4. juli 2018 09:59

    Således Birdman. Vi håber, at du får en frugtbar Tour!

    Mvh. SpilXperten.com

  • 05
    Birdman
    4. juli 2018 12:50

    Tak for hjælpen og god tour.

  • 06
    sigs86
    4. juli 2018 16:18

    hvorfor har du lavet 6'ish vinderbets uden argumenter ? det giver ingen mening, det er jo din optakt du kopiere ind hmm...

  • 07
    sigs86
    4. juli 2018 16:24

    nevermind, skulle bare lige finde ud ad din "opbygning" held og lykke

  • 08
    Birdman
    6. juli 2018 13:29

    Tak'ish

Seneste forumindlæg

 Sidst kommenteret
20. jul. 2018 10:40
19. jul. 2018 01:59
17. jul. 2018 11:07
16. jul. 2018 23:50
16. jul. 2018 20:05
15. jul. 2018 19:59
15. jul. 2018 19:51
15. jul. 2018 06:27
15. jul. 2018 00:07
13. jul. 2018 11:59
13. jul. 2018 11:30
13. jul. 2018 10:00
12. jul. 2018 09:23
10. jul. 2018 20:33
10. jul. 2018 12:53
10. jul. 2018 08:46
08. jul. 2018 20:46
08. jul. 2018 20:44
08. jul. 2018 20:29
08. jul. 2018 17:21