Forum

I Spilxperten.coms forum kan du bidrage til sportsbetting debatten enten i "Odds", "Strategi" eller "Resultater". Henholdsvis med diskussion af spilobjekter, debat om forskellige indgangsvinkler til sports betting samt med live score og slutresultater.

Alle indlæg i "Odds" skal være begrundede spilforslag samt relevante kommentarer eller spørgsmål til de oprettede spilforslag.

Vi opfordrer alle til at deltage i debatten, så alle vinkler bliver vendt og berørt. Du skal være bruger for at kunne bidrage - opret dig som bruger her: Spilxperten bruger

OBS: Det er ikke tilladt at reklamere for andre sider, og der skal altid holdes en ordentlig tone. Læs mere om regler og praksis.

Deltag i debatten

Southampton - Arsenal

• 01
    Thomas Schyth
    23. januar 2021 06:55
    Info om spil
    Tip 1
    Odds 3,20
    Units 6 units
    Spillet ved

Southampton forventes at stille særdeles stærkt til dette opgør, og selvom Arsenal er i fin resultatmæssig form, synes jeg ikke det absolut er rosenrødt i øjeblikket for "Gunners"

Elementer jeg mener markedet overser og/eller undervurderer

* Southampton's manager Hasenhüttl ventes at stille stærkt her. Dels har han vist tidligere at han prioriterer cup-turneringerne, og del stillede han med reserver senest.

* Southampton har været ramt af fravær hos topscorer Danny Ings på det seneste, men han er tilbage på fuldt blus til opgøret her.

* I ligaen har Arsenal ganske vidst hentet 7 point de seneste 3 kampe, men det har også været mod 3 af de absolut svageste modstandere i rækken pt, der endda har været hårdt ramt af fravær. Newcastle, Crystal Palace og WBA.

* Arsenal virker fortsat til ikke helt at have konsolideret sig i en bestemt spillestil, og skifter for meget til at det giver kontinuitet på holdet. Southampton derimod har fuldstændig styr på deres tilgang.

* De to klubber mødtes i december hvor Southampton var på udebane. I dette opgør dominerede Saints kampen og var meget uheldige med blot at få et enkelt point.

* Jeg synes oddset er helt skævt her og jeg kan ikke helt greje hvorfor. Da klubberne mødtes i december gav Saints på udebane ca. samme odds som de nu giver på hjemmebane. Det virker meget mærkeligt selvom hjemmebanefordelen er formindsket. Den er ikke fuldkommen ikke-eksisterende.

Det skal du være opmærksom på

* Det er et FA Cup-opgør hvor alt kan ske - i særdeleshed er der ingen der præcist ved hvordan holdene stiller op.

* Danny Ings har på det seneste været i isolation grundet Covid-mistanke. Det kan godt spille ind på hans form.

* Arsenal har fået selvtillid efter de seneste sejre, og det kan som regel fører bedre spil med sig.

Chancevurdering

CV 1-X-2: 36 - 28 - 36

Det er en ret aggressivt CV når man medtager at markedet generelt denne sæson har haft et godt øje til Arsenal - trods deres ringe form.
    CV medfører desuden værdi hos det meste af markedet og på flere forskellige handicaplinjer hvis man ønsker en smule mindre aggressiv tilgang.

• 02
    Van Basten
    23. januar 2021 06:55

Hej Thomas,

Et enkelt opklarende spørgsmål i forhold til analysen.

I toppen er dit første argument, at Southampton ventes at stille særdeles stærkt, mens du i første punkt i bunden skriver, at ingen præcist ved hvordan holdene stiller op.

Når du er på 6 units til 3,20, antager jeg, at du hælder mest til førstnævnte. Hvorfra kommer forventningen til stærk lineup?

Enkelte tilføjelser for nuancen: Southampton har bare én sejr i 9 kampe mod Gunners siden 2017. Arsenal har vundet FA Cuppen ofte de senere år, og er forsvarende mestre (de plejer at give turneringen et skud). Southampton er røget ud i 3. eller 4. runde i fire af de fem seneste udgaver af turneringen.

Kambi med odds 3,35 på 1-tallet lige nu i øvrigt.

• 03
    Thomas Schyth
    23. januar 2021 10:34 1 synes godt om dette indlæg

Hej, tak for inputs.

Ja, argumenterne for og imod, betyder at jeg klart forventer at Southampton kommer rigtig stærkt til opgøret her - men at jeg anerkender at der altid i disse cup-opgør er en risiko for at holdene roterer. Det kan man jo så sige at det er der også for Arsenal.

Jeg hælder klart til at Southampton stiller stærkt, og hvis det viser sig at holde stik, så bør odds også falde markant ved offentliggørelse af startopstillinger.

Fint med nuance ift. indbyrdes opgør - Det er bare ikke noget jeg tillægger værdi i min betting - Kun hvis det er samme managers, ca. samme trup og forudsætninger som de indbyrdes opgør.
    Det vil sige at opgør tilbage til 17, 18 eller 19 tillægger jeg 0 % værdi, men jeg vægter gerne de to seneste indbyrdes da man her har haft samme managers og det kan fortælle lidt om matchuppet.
    I slutningen af sidste sæson med samme managers dominerede Arsenal og vandt kampen. I december i denne sæson dominerede Southampton men fik kun uafgjort.
    Den lille sample fortæller mig at de to klubber i øjeblikket er meget tætte i niveau - og derfor forstår jeg ikke at Southampton skal være markante underdogs her.

FA Cuppen kan sagtens være noget Arteta prioriterer, og det tror jeg han gør. Men der er den lille nuance, at han kom til klubben sidste sæson på et tidspunkt hvor Arsenal ikke havde andet at spille for en Cup-turneringer. Derfor var han jo tvunget ud i at prioritere den. Det er han ikke nødvendigvis i denne sæson.
    Man har spillet 1 FA Cup-kamp denne sæson, som var mod Newcastle og hvor man stillede med reserver.

Southampton er røget meget ud ja, men under Hasenhüttl er man røget ud til Tottenham, Chelsea og Derby. Både mod Tottenham og Derby var man drønuheldige, da man var det bedste mandskab på banen.
    Det samme var lidt tilfældet med ligacuppen denne sæson, hvor man stillede stærkt mod Brentford men var uheldige med at tabe selvom man var bedst.

Jeg synes derfor der er nuancer til tingene ift. de historiske meritter, men er helt med på at det ikke blot er givet at Southampton vinder, og at der bestemt er ting der taler imod.

• 04
    Thomas Schyth
    23. januar 2021 10:44

Jeg kan følge op med, at flere fansider fra Southampton og en række Southampton-journalister der plejer at have godt styr på hvad der sker i klubben forventer følgende opstilling:

McCarthy/Forster - Walker-Peters, Bednarek, Stephens, Bertrand - Armstrong, Ward-Prowse, Diallo, Walcott - Ings, Adams

I så fald vil det være så stærkt som man kan stille, når nu Romeu og Vestergaard er skadede. Bertrand har karantæne i næste ligakamp, så det vil være oplagt at han spiller her.

Arsenal-reportere er mere delte. Nogle mener at man vil stille stærkt, mens andre forventer at man satser mere på at komme frem i ligaen og derfor stiller med mange reserver.

• 05
    Van Basten
    23. januar 2021 11:38

Tak for nuanceringen!

Størstdelen af den trup, du ridser op der, var med til at smide point to gange mod Arsenal i 2019. Jeg hælder nok til, at spillerne godt kan huske, at det ikke er sjovt at møde Gunners - selvom kampene ligger lidt længere tilbage end ét år. Det er selvfølgelig helt fair, at tilgangen/vægtningen er forskellig ift. historikken, men 0 % betydning kan jeg alligevel ikke helt købe.

Og så synes jeg også, at der er forskel på de to kampe, holdene spiller i 2020. 1-1'eren ender 0,77 - 1,17 xG til Southampton, mens 0-2-sejren ender 0,55 - 2,86 xG til Arsenal (Stephens udvist ved 0-1 kort før tid). Med det mén, at Wyscouts xG selvfølgelig ikke nødvendigvis er den ultimative sandhed.

1-1'eren selvfølgelig på et tidspunkt, hvor det slet ikke kørte for Arsenal. Det er ikke rosenrødt nu, enig, men det er noget bedre, i mine øjne.

Jeg forventer at se nogle reserver i spil hos Arsenal, men ikke rent. Vi er meget klogere om en lille time!

Der er pt. odds 3,40 på Southampton hos bet365*, hvis man vil den vej.

God kamp. :-)

• 06
    Thomas Schyth
    23. januar 2021 12:00

Fair nok, jeg ved godt jeg ift. historik og statistik har en anden tilgang end rigtig mange. Det kan der være fordele ved, og der kan bestemt også være ulemper hvis jeg overser noget alle andre har fanget.

Der er lidt forskel på kampene ja, men igen er nuancer vigtige. 0-2 sejren til Arsenal var de helt sikkert bedst - men ift. xG skal det med at de lavede 1,49 af deres xG efter det røde kort i 85. minut - bl.a. fordi man havde en stor dobbeltchance. I løbet af kampen indtil da havde Arsenal været bedst, men slet ikke altdominerende og kampen var nogenlunde tæt.

I forhold til 1-1 kampen var Saints dominerende fra start, men det skal selvfølgelig også med for nuancens skyld at her var det Arsenal der fik rødt kort i 52. minut.

Mange tak, og tak for nuanceringer og inputs. Oddsstigningen på Southampton i dag kan skyldes at markedet generelt denne sæson har haft blind tillid til Arsenal's grundkvalitet i spillermateriale uden at kigge på deres form, eller det kan skyldes at man ved noget omkring startopstillinger jeg har misset - og så må jeg bukke nakken til den tid :)

• 07
      Van Basten
      23. januar 2021 12:17

Jeg letter på hatten for den Southampton start-11'er. :-)

• 08
      Thomas Schyth
      23. januar 2021 12:19

Southampton ender med at stille ret præcist som forudsagt:

Forster - Walker-Peters, Bednarek, Stephens, Bertrand - Armstrong, Diallo, Ward-Prowse, Walcott - Ings, Adams

Arsenal kommer med:

Leno - Bellerin, Holding, Gabriel, Cedric - Elneny, Xhaka - Pepe, Willian, Martinelli - Nketiah

Arsenal må siges at have lidt flere reserver med end Southampton, men begge mandskaber stiller stærkt - og dejligt offensivt.

Jeg kan slet ikke se for mig hvordan odds skal være så høje på Southampton.

• 09
        Van Basten
        23. januar 2021 12:21

Odds 3,55 hos Kambi efter lineups, hmm...

• 10
        Van Basten
        23. januar 2021 12:23

Det må være en fejl på Oddsportal. 3,05 hos Unibet*, da jeg ville ind og kigge på den. :-)

• 11
        Thomas Schyth
        23. januar 2021 12:34 1 synes godt om dette indlæg

Ved overraskende startopstillinger for markedet går det ofte så hurtigt at Oddsportal ikke kan følge 100 % med :)