Forum

I Spilxperten.coms forum kan du bidrage til sportsbetting debatten enten i "Odds", "Strategi" eller "Resultater". Henholdsvis med diskussion af spilobjekter, debat om forskellige indgangsvinkler til sports betting samt med live score og slutresultater.

Alle indlæg i "Odds" skal være begrundede spilforslag samt relevante kommentarer eller spørgsmål til de oprettede spilforslag.

Vi opfordrer alle til at deltage i debatten, så alle vinkler bliver vendt og berørt. Du skal være bruger for at kunne bidrage - opret dig som bruger her: Spilxperten bruger

Deltag i debatten

NFL 2018/2019

• 01
    Birdman
    9. august 2018 12:00
    Info om spil
    Tip Chicago Bears: Kommer i Playoff
    Odds 7,50
    Units 2 units
    Spillet ved

Sidste år på dette i off-seasson var Chicago Bears og især deres GM under et stort pres fra fans og medier, da de skrev en forholdsvis stor kontrakt med Quarterback Mike Glennon. På det tidspunkt troede de fleste at Mike Glennon skulle spille Quarterback for Bears hele sæsonen, men Ryan Pace havde andre planer. Han chokerede alt og alle i draften, da han tradede op på 2. pick og valgte, hvad han mener bliver Bears nye franchise Quarterback, Mitchell Trubisky. På overfladen virkede det som latterligt ringe GM arbejde, men går man lidt i dybden med det, så havde Bears skrevet en god kontrakt med Glennon, som gjorde det muligt for dem at slippe af med ham efter 1. sæson. Dermed havde Bears en Quarterback til at starte indtil man mente at Trubisky var klar til at starte. Det mente de at han var i uge 5, hvor han så banen for første gang som starter. Desværre så havde John Fox ikke i sinde at folde Mitchell Trubiskys sande jeg ud før uge 13, hvor han åbnede playbooken op for Trubisky. Det vi så de sidste kampe i sæsonen fra Trubisky synes jeg virkede ganske lovende og jeg tror for alvor at han er klar til denne sæson under holdets nye og spændende head coach Matt Nagy.

Trubisky var Quaterback i 4 ud af Bears 5 sejre sidste sæson. Det kunne være blevet til meget mere, hvis han var støttet bedre på banen og udenfor banen. Kvaliteten på den offensive side af bolden, var sidste år rimelig ringe. Han havde en over middel offensivlinje og 2 gode running backs omkring sig. Han manglede våben at kaste til nede af banen, både på Tight End og Wide Reciever positionerne. Når det så er sagt, så mangler vi stadig at vende den største årsag til at Trubisky og Bears ikke fik mere ud af den sidste sæson. Årsagen har jeg valgt at kalde for John Fox. Den tidligere Bears head coach gjorde et forfærdelig stykke arbejde fra sidelinjen, hvor at indgangen til samtlig spilkald lignede spil man kunne finde under siden “Play safe - Don’t lose” i deres playbook. Måske var det derfor at Bears gik 2-4 i “Close Games”, en stat som også har tendens til at tippe modsatte vej året efter. I de 12 kampe Trubisky fik lov at starte fra start mødte han 9 modstandere, som endte med en positiv rekord, da sæson blev afsluttet og hvis du er til Jimmy G, så måtte han også 49’ers med Jimmy G, som Quarterback, hvilket kun vil forstærke min pointe i at Bears havde et hårdt kampprogram i den periode Trubisky startede som Quarterback.

Chicago Bears var et af de mest løbeglade hold i ligaen sidste år og kender du ikke min holdning til løbespil i NFL, så vil jeg understrege at jeg absolut mener at det er en negativ stat at ligge højt rangeret på. Man må gerne være god til at løbe bolden, men man skal begrænse det til et minimum og kun bruge løbet når det giver mening. Bears løb bolden små 66% af tiden på 1. og 10, hvilket var den højeste andel af løb på 1. down. Jeg vil påstå at det nærmest er umuligt at vinde 8 kampe på en sæson med de stats. Alt tyder dog på at dette er fortid for Bears, som har hentet en af de bedste offensive hoveder i ligaen i Matt Nagy. Han er ikke just kendt for at løbe bolden meget, tværtimod. Matt Nagy kaldte sidste år spil for Chiefs, som lå i den helt anden ende af antal løbespil. Det kommer til at gavne Bears offensiv helt utrolig meget at få ham ind til at kalde spil på den offensive side af bolden.

Heldet var heller ikke på Bears side i 2017, hvor de toppede skade-listen hos football outsiders, hvor de scorede 118 point på Adjusted Game Lost i 2017. Det svarede til det næst mest skadede hold hele sæsonen. Havde det ikke været for en 10 kamps karantæne til Jerrell Freemann, så havde de været nummer 1. Skader kan man ikke forudsige, men tendensen er at holdene ikke har kontinuitet i deres skader, hvilket vil være et positivt output for Bears i 2018.

Chicago Bears har igen i år et vanvittig godt forsvar, ført an af en vanvittig god secondary. De var det 14. bedste forsvar sidste sæson, hvilket ikke lyder af meget, men når man sammenligner det med deres kampprogram, så giver den placering mening. De mødte det 2. sværeste offensive kampprogram i ligaen ifølge football outsiders.

Deres kampprogram for 2018 ser mere overkommelig ud, hvilket også er med til at danne grundlaget for dette spil. Jeg ser deres kampprogram som værende i den bedre halvdel, men også kun lige. Det er et fornuftigt sted at ligge når man hører til i NFC. Deler vi sæsonen mere over i 2 bider, så har Bears alle chancer for at få en god start og alle ved hvad der kan ske med hold der får en god start på en sæson. De kan overraske i det lange løb. Derudover så giver det mulighed for at gardere sig med andre væddemål i løbet af sæsonen, hvis Bears skulle få den start på sæsonen, som jeg tror de gør.

• 02
    Birdman
    9. august 2018 12:00

NFL Fantasy: Er du frisk på at spille lidt fantasy med andre betting interesserede, så har jeg 6 pladser som skal fyldes ud. Er du interesseret, så fang mig på Twitter: @ARoikjer

Seneste forumindlæg

Sidst kommenteret
22. okt. 2018 23:23
22. okt. 2018 14:18
21. okt. 2018 09:52
21. okt. 2018 08:10
20. okt. 2018 13:53
20. okt. 2018 12:25
18. okt. 2018 19:32
18. okt. 2018 18:32
17. okt. 2018 23:48
17. okt. 2018 08:31