Forum

I Spilxperten.coms forum kan du bidrage til sportsbetting debatten enten i "Odds", "Strategi" eller "Resultater". Henholdsvis med diskussion af spilobjekter, debat om forskellige indgangsvinkler til sports betting samt med live score og slutresultater.

Alle indlæg i "Odds" skal være begrundede spilforslag samt relevante kommentarer eller spørgsmål til de oprettede spilforslag.

Vi opfordrer alle til at deltage i debatten, så alle vinkler bliver vendt og berørt. Du skal være bruger for at kunne bidrage - opret dig som bruger her: Spilxperten bruger

OBS: Det er ikke tilladt at reklamere for andre sider, og der skal altid holdes en ordentlig tone. Læs mere om regler og praksis.

Deltag i debatten

Leeds - Barnsley

• 01
    Thomas Schyth
    15. juli 2020 12:28
    Info om spil
    Tip Leeds -1,5
    Odds 1,93
    Units 2 units
    Spillet ved

Leeds kan med en sejr sikre sig oprykning her på hjemmebane, og med kreative Hernandez tilbage fra skade bør de kunne køre over ligaens bundprop

Elementer jeg mener markedet overser og/eller undervurderer

* Markedet virker stadig til at tillægge fraværet af hjemmebanefordel en rimelig betydning, men for et hold som Leeds der er kvalitetsmæssigt over de andre hold i rækken og meget fastgroede i deres pasningsbaserede spillestil, er fraværet af fans ikke voldsomt.

* Leeds har Hernandez tilbage på den kreative midtbane efter han har været ude længe med skade. Han blev matchvinder senest, og var medvirkende til at holdet skabte meget bedre og flere chancer efter pausen da han blev skiftet ind.

* Barnsley er absolut bundprop i ligaen og mangler kvalitet på de fleste områder. De kæmper for overlevelse, men kan ikke forvente point her, og vil også fortsat kunne være med i kampen om at blive i rækken selv hvis de skulle tabe.

* Leeds er meget boldbesiddende og presser meget højt. Det er særdeles skidt for Barnsley der også selv gerne vil have bolden og skabe kampene, men det får de næppe lov til mod en kvalitetsmodstander som hjemmeholdet.

Det skal du være opmærksom på

* Hernandez er kun lige vendt tilbage fra en lang skade, og det er derfor ikke sikkert han er fit til at spille en hel kamp.

* Barnsley har skaffet gode resultater efter Corona, selvom de har været meget heldige i flere af deres kampe.

* Barnsley har hårdt brug for points i kampen mod nedrykning, og den type hold er altid svære at slå i de sidste runder af turneringen.

* Leeds fik senest Phillips skadet på midtbanen, hvilket er et tab. Det forventes at White rykker fra midterforsvaret og op på positionen som defensiv midtbane, mens Berardi går ind i midterforsvaret i stedet. Det er selvsagt en svækkelse af holdet, men ikke markant da de vikarierende spillere er rigtig dygtige.

Oddsmarked og fuldt CV

CV for -1,5 / +1,5: 54 - 46

CV for 1-X-2: 77 - 16 - 7

De store aktører på markedet åbnede først for et par dage siden i odds 2,00. Man har siden oplevet et lille fald, og selvom der ikke forventes en enorm udvikling i oddset fra nu og frem mod kampstart, synes jeg stadig det nuværende leje er en kende for højt på Leeds.

Trupnyt

De vigtigste trupnyheder skulle være nævnt i analysen. Udover Phillips har Leeds ingen nævneværdige fravær, og er som nævnt markant forstærkede med tilbagevenden fra Hernandez.

Barnsley har ingen nævneværdige fravær inden opgøret.

• 02
    dane
    15. juli 2020 12:28 1 synes godt om dette indlæg

Leeds mangler 4 point i være matematisk sikre på oprykning, og færre hvis Brentford ikke vinder her til aften.

Keeper Kiko Casilla har afsonet sidste karantænedag for de racistiske udtalelser han blev dømt for Charlton, og glider måske ind på holdet eller i truppen igen. Selv om Bielsa normalt er ret åbenmundet omkring holdopstilling, er hans udtalelse om Kikos muligheder for comeback noget mere afdæmpet: ”I didn’t define the team yet, so I prefer the players know first and after I can make a statement. Not before at least”.

Kalvin Phillips har været udenfor i 6 kampe i denne sæson, hvor Leeds er 4-0-2 og har fået 12 point. Berardi har været med fra start i 11 kampe, med 7-3-1 som facit. Berardi er blevet indskiftet 9 gange, og forresten er han også blevet taget ud igen en enkelt gang. I de 1001 minut han har spillet, er der blot scoret 5 gange mod Leeds. Så selvom det er en stor svækkelse at Kalvin er ude, ser det ikke så galt ud igen.

Spørgsmålet er som vanligt om Pablo er klar fra start, eller kun snupper de sidste 45 minutter.

Op til dagens opgør er styrmand Elliott Simoes (6/2) blevet skadet hos Barnsley, og må sidde over. Resten af spillerne i truppen er klar til kamp.

Odds på Leeds sejr med 2 mål eller flere åbnede i 2,04. Odds på Leeds sejr med rent bur åbnede i 2,20 men er nu nede i 1,95.

• 03
    Thomas Schyth
    15. juli 2020 15:05

Gode pointer, og stærkt indlæg! Tak for det.

I forhold til hvordan markedet åbnede, skylder jeg måske at fortælle at jeg med "store aktører på markedet" mener Pinnacle. Der vil altid være mindre bookmakere der åbner tidligere, højere eller lavere.

Jeg burde have nævnt at Casilla er tilbage, men de steder jeg har orienteret mig forventer at det igen bliver Meslier der starter som de seneste kampe. Om det lige bliver den ene eller andet synes jeg dog ikke rykker på CV. De er begge habile.

Jeg er forresten helt enig i dine tanker om Leeds teamnews. De har god bredde, og det er derfor ikke en stor svækkelse at mangle en enkelt spiller (alt afhængig af hvem det er seælvfølgelig).

Man kan med fordel afvente startopstillinger, og hvis Hernandez starter på bænken kan man måske redde sig bedre odds og værdi ved at vente på spillet live.

Seneste forumindlæg

Sidst kommenteret
22. sep. 2020 16:22
21. sep. 2020 22:46
18. sep. 2020 07:20
17. sep. 2020 15:16
17. sep. 2020 09:02
16. sep. 2020 17:44
16. sep. 2020 09:07
13. sep. 2020 09:23
11. sep. 2020 15:53
11. sep. 2020 15:30