Forum

I Spilxperten.coms forum kan du bidrage til sportsbetting debatten enten i "Odds", "Strategi" eller "Resultater". Henholdsvis med diskussion af spilobjekter, debat om forskellige indgangsvinkler til sports betting samt med live score og slutresultater.

Alle indlæg i "Odds" skal være begrundede spilforslag samt relevante kommentarer eller spørgsmål til de oprettede spilforslag.

Vi opfordrer alle til at deltage i debatten, så alle vinkler bliver vendt og berørt. Du skal være bruger for at kunne bidrage - opret dig som bruger her: Spilxperten bruger

OBS: Det er ikke tilladt at reklamere for andre sider, og der skal altid holdes en ordentlig tone. Læs mere om regler og praksis.

Deltag i debatten

Claus Elming: Tips til Spilleuge 3 i NFL 2020

• 01
    Spilxperten
    27. september 2020 09:50

Claus ElmingClaus Elming kigger frem mod søndagens kampe i NFL. Spilleuge 3 i NFL byder på en række interessante dueller, og flere af disse går rutinerede Claus Elming helt tæt på i sine analyser herunder. Læs med og se, hvor NFL-eksperten har fundet værdien.

Bonus hos Mr. Green

2020 er speciel på mange måder. Vi må alle tage vores forbehold. Smittetrykket går op og ned. Vi skal holde afstand. Pludselig er mundbind det nye sort. Men så er det jo godt, at vi har vores NFL-søndag, hvor verdens trængsler for en tid bliver glemt, og vi bare kan nyde verdens fedeste spil.

Spilleuge 3 i NFL

Torsdag nat var der et rent Florida-opgør, da Gardner Minshew og Jacksonville Jaguar åbnede tredje spillerunde mod Miami Dolphins og Ryan Fizpatrick.

Det var kampen mellem den unge flashy quarterback, og den gamle rutinerede ræv. Og også opgøret mellem overskægget og fuldskægget. Og ikke mindst et Hogwartz-værdigt battle mellem The Magic Moustache og Ryan Fitzmagic.

Magien lå dog hos den gamle tryllekunstner, der med følt hånd gang på gang ramte sine receivere. Faktisk ramte han på 18 af 20 kast, inklusiv et kast til sig selv, og Dolphins vandt dermed kampen ganske komfortabelt med 31-13.

Nu gælder det så de resterende 15 kampe i anden spillerunde, og jeg har fundet nogle lækre væddemål til dig, som jeg håber kan give både dig og mig lidt ekstra dollars mellem hænderne.

Money in the bank

Hver uge får du et væddemål, som ganske enkelt ikke kan gå galt. Eller lad mig omformulere. Helst ikke burde gå galt. De seneste to sæsoner har jeg været “on fire” og ramt på 40 af 43 mulige spilforslag, så man kan vist roligt sige, at der er pres på i år, hvor jeg for første gang skriver mine NFL-artikler i samarbejde med SpilXperten.

Det holdt hårdt i sidste uge, men til sidst hev Chiefs en sejr hjem over Chargers, og så kom vi på 2-0 i sæsonen i denne kategori.

Indianapolis Colts fik en mærkelig start på sæsonen, da de tabte til det føromtalte magiske overskæg i spilleuge 1. I sidste uge kom de op på hesten igen, og knuste Minnesota Vikings. På søndag hedder modstanderen så New York Jets, der måske er historiens ringeste NFL-mandskab.

Godt nok fik Colts både safety Malik Hooker og receiver Parris Campbell skadet i søndags, men det er ingenting sammenlignet med Jets, der må undvære nærmest alle offensive playmakers. Jeg er stor fan af quarterback Sam Darnold, men han har ikke meget at arbejde med.

Colts fandt sin nye stjerne i søndags, da rookie runningback Jonathan Taylor løb for over 100 yards mod Vikings porøse forsvar. Det tager presset af Philip Rivers, og med et defense på vej i den rigtige retning, kan jeg ikke se Colts tabe den her kamp på hjemmebane på nogen måder.

Der er da også blot 1,17 på en Colts-sejr, og det er Money in the bank. Bliver det en nedslagtning og vinder Colts med 17+, så er der odds 2,95 at hente.

Claus Elming anbefaler: Indianapolis Colts vinder kampen til odds 1,17 - SPIL HER >>*

Ugens bedste bet

Hver uge får du også et bud på et væddemål, hvor jeg vurderer, at oddssætterne har skudt helt ved siden af. Her missede jeg fælt i sidste uge, så der nu står 1-1 på den konto i år.

En af de mere overraskende observationer fra de første to spilleuger er quarterback Drew Brees’ manglende evne til at flytte bolden kontinuerligt. Det er som om, den 41-årige quarterback er blevet ramt lidt af sin alder, og det hjalp heller ikke i søndags, at receiver Michael Thomas så til fra sidelinjen.

Søndag møder New Orleans Saints et ubesejret Green Bay Packers mandskab, og af uransagelige årsager er Brees og co. storfavoritter. Ja, ok det er indendørs, på kunstgræs, og på hjemmebane, men det er for nærmest tomme tribuner. Packers har en lang flyvetur i benene, men værre er det altså heller ikke.

Quarterback Aaron Rodgers er on a mission, og hans spil i de to første spilleuger er helt på højde med hans MVP-sæsoner i 2011 og 2014. Samtidig har Packers en anden Aaron, i form af runningbacken med efternavnet Jones. Han er en altmuligmand, som var forrygende i søndags mod Lions, hvor han scorede tre touchdowns.

Jeg tror på Packers til fornemme odds 2,38, og det er ugens bedste bet.

Claus Elming anbefaler: Green Bay Packers vinder kampen til odds 2,38 - SPIL HER >>*

Ugens overraskelse

Du får også i hver artikel mit bud på et crazy odds, som er for godt til ikke at prøve. Jeg kom med et bud i sidste uge, som i 59 minutter lignede en sikker gevinst. Men så kom the Watermelon kick og Falcons episke kollaps, og dermed er vi 1-2 i år i denne kategori.

Det er ikke nemt at finde den store overraskelse i denne uge, men der er da et par muligheder rundt omkring. Kan Raiders angreb drive kispus med Patriots på Gillette Stadium? Kan Washington Reds… ehhh Football Team vinde ude over Cleveland Browns? Kan Dallas Cowboys tage til Seattle og besejre Seahawks?

Jeg går dog i en lidt anden retning, som måske er lidt influeret af, at jeg ser et stort lys i rookie quarterback Joe Burrow.

Cincinnati Bengals har spillet fint i de første to runder, men har desværre tabt to tætte kampe. Et lyspunkt har dog været ovennævnte Joe Burrow, der har gjort det godt uden alt for meget hjælp. Han skal tit løbe for livet, fordi Bengals offensive linje har flere huller end en schweizerost, og hans bedste receiver AJ Green døjer stadig med skader.

Søndag spiller de mod Philadelphia Eagles, der har tabt sæsonens første to kampe, og hvor quarterback Carson Went bestemt ikke har set godt ud. Faktisk kan man copy-paste det, jeg skrev ovenover, for også her er både den offensive linje og manglen på kvalitets-receivere et issue.

Eagles har en god defensiv linje, og den kan skabe store problemer, men får Bengals styr på den, så kan de også overraske.

Der er odds 2,75 for at Joe Burrow får sin første sejr i NFL, og det er ugens overraskelse.

Claus Elming anbefaler: Cincinnati Bengals vinder kampen til odds 2,75 - SPIL HER >>*

Tanker på falderebet

Og nå ja, så til allersidst får du lige mine tanker om 3-4 væddemål i runden.

Rams kan godt slå Bills ude til odds 2,12*.
    Chargers hjemme over Panthers til odds 1,35* skal spilles.
    Odds 1,40* på Cardinals hjemme over Lions er en gave.

God fornøjelse og spil ansvarligt,

Claus Elming

Odds ved udgivelsestidspunktet. Odds kan ændre sig.

Artiklen er sponsoreret af Mr. Green*.

Bonus hos Mr. Green

• 02
    Skomageren
    27. september 2020 09:50

Jeg er stor fan af disse NFL betting optakter! Godt arbejde Elming :-)

Seneste forumindlæg

Sidst kommenteret
24. okt. 2020 13:32
24. okt. 2020 11:55
23. okt. 2020 20:48
23. okt. 2020 09:41
18. okt. 2020 10:03
18. okt. 2020 07:43
17. okt. 2020 11:47
14. okt. 2020 22:44
14. okt. 2020 17:44
12. okt. 2020 17:38