Forum

I Spilxperten.coms forum kan du bidrage til sportsbetting debatten enten i "Odds", "Strategi" eller "Resultater". Henholdsvis med diskussion af spilobjekter, debat om forskellige indgangsvinkler til sports betting samt med live score og slutresultater.

Alle indlæg i "Odds" skal være begrundede spilforslag samt relevante kommentarer eller spørgsmål til de oprettede spilforslag.

Vi opfordrer alle til at deltage i debatten, så alle vinkler bliver vendt og berørt. Du skal være bruger for at kunne bidrage - opret dig som bruger her: Spilxperten bruger

OBS: Det er ikke tilladt at reklamere for andre sider, og der skal altid holdes en ordentlig tone. Læs mere om regler og praksis.

Deltag i debatten

Brøndby IF - FC Nordsjælland

• 01
    Rasmus G
    13. maj 2019 13:42
    Info om spil
    Tip X2
    Odds 1,75
    Units 3 units
    Spillet ved

Brøndby skal på hjemmebane forsøge at opbygge noget momentum inden pokalfinalen fredag mod FC Midtjylland. FC Nordsjælland jagter stadig deres første sejr i mesterskabsslutspillet, og de vil ikke ligge sig ned uden en kamp.

Siden det gik galt med Zorniger, har Brøndby ikke formået at finde en måde at rejse sig på. Spillet har ikke fungeret, og spillermaterialet er måske heller ikke som det burde være. Der forventes stor udskiftning efter denne sæson, og det er mange af spillerne også klar over. Brøndby har tabt 4 af deres seneste 5 kampe, og det er svært at se dem kommer ud i bragende form til denne kamp.

De har også fredag aften deres vigtigste kamp i sæsonen, når de møder FC Midtjylland i Parken til pokalfinalen. Retov forventes stadig at stille stærkt op til denne kamp, men man kan unægteligt afvise, at han vil forsøge at undgå skader så vidt muligt. Denne kamp har absolut ingen betydning for Brøndby, udover de skal have bygget noget selvtillid på inden pokalfinalen.

FC Nordsjælland spillet har heller ikke fungeret siden den gode Kasper Hjulmand stoppede. Flemming Pedersen har ikke fået det samme ud af truppen, og FCN er fortsat uden sejr i mesterskabsslutspillet. De spillede dog en god kamp ude mod Esbjerg i sidste runde, hvor de skulle have vundet.

FCN vil jagte en sejr i dette slutspil, og flere af FCN spillerne håber også på at blive skudt af til større klubber i næste transfervindue. Så der skal stadig præsteres, selvom de på papiret ikke har noget at spille for.

Et flot odds på at FCN hiver point med hjem og det smides der 3 units efter.

• 02
    Kellogs
    13. maj 2019 13:42

Hej Rasmus.

Hvordan kan denne her kamp have absolut ingen betydning for Brøndby?

De sidste 2 runder møder Esbjerg FCM og FCK hvilket meget vel kan resultere i 0 point.
    Hvis Brøndby samtidig vinder i aften, samt næste rundes hjemmekamp mod FCM, og OB taber ude til FCN i næste runde, ja så har Brøndby kun 2 point op til OB på 3. pladsen inden sidste runde hvor de 2 hold tørner sammen i Odense.

Vi kan sagtens blive enige om at det ikke er noget særlig sandsynligt scenarie, men en klub af Brøndbys størrelse kan vel ikke tillade sig at kaste håndklædet i ringen før den fede dame har sunget!?
    Og det har hun da så langt fra endnu, hvis de selv starter med at vinde i aften :-)

God vind med spillet trods alt ;-)

• 03
    Rasmus G
    13. maj 2019 14:58

Hej Kellogs,

Du nævner selv scenariet der skal til før Brøndby ender på en tredjeplads, og det virker næsten helt usandsynligt at de stadig tror på - uagtet klubbens størrelse. Hvis vi f.eks. bare tager Danske Spils odds for at Brøndby kommer i top 3, som jeg i øvrigt mener er lavt sat - så giver de 50.

Hvis vi bare tager Esbjergs første kamp mod FCK, så vurderer bookmakerne lige nu at der er mellem 50-55% procents chance for at Esbjerg får point altså ca. odds 1,9. FCM - Esbjerg er der endnu ikke kommet odds på, men her kommer det formentlig til at ligge i omegnen af odds 2,3-2,4 alt afhængig af hvad Esbjergs chancer er for at nå top 3 på det tidspunkt.

OB møder næste gang FCN ude og her gives der odds 2,5 på OB - altså ca. 38-40& chance for Brøndbys chancer allerede her bliver ødelagt. Sidste kamp er så OB - Brøndby, hvor OB blot skal kunne trække et enkelt point givet at de taber deres første og Brøndby vinder deres 2. Sidst OB tog imod Brøndby hjemme gav de 2,5. For det første får man næppe samme odds på Brøndby her igen, det bliver sandsynligvis højere da det går ringere nu. Men tager man udgangspunkt i oddset sidst, så gav OB 1,42 for at få point og Brøndby 3 for at vinde - altså de vil også være store favoritter til at komme i top 3 selv i det scenarie.

Altså det virker som et meget søgt scenarie at Brøndby skulle kunne nå top 3, og det skulle være et mindre mirakel.

• 04
    Kellogs
    13. maj 2019 15:08

Tak for svaret :-)

Jeg kan kun erklære mig enig med dig i at chancen er rigtig lille. Ved ikke om det er et søgt scenarie, da det jo trods alt ikke ville være det mest vanvittige der er sket i fodboldens historie. Slet ikke når vi snakker Superligaen, hvor mange underlige ting sker.

Jeg er på ingen måde Brøndby fan selv, men hvis jeg var, så ville jeg være skuffet over hvis ikke spillere og trænere blev ved med at tro på det til det ikke længere er matematisk muligt.

Noget helt andet er at man under alle omstændigheder har brug for et godt afsæt til pokalfinalen med FCM der tævede FCK (godt nok med reserver osv) 4-0 i går, så jeg ser alvorligt talt ingen grund til at BIF skulle tage let på dagens opgave. Jo måske for at være fysisk friske til pokalfinalen, men hvis man spiller skidt og taber igen i aften opvejer det mentale vel det fysiske, og så kan det hele være ligemeget efter min mening.

Lad os bare aftale at den ender 1-1 i aften, så er vi begge glade :-)

• 05
    Rasmus G
    13. maj 2019 15:19

Jeg er heller ikke Brøndby fan, men hvis jeg var så ville jeg være ret så ligeglad om man sluttede top-3 så længe de vandt pokalen og sikrede europæisk fodbold. I øvrigt så tror jeg (som jeg også kan forstå på de Brøndby fans jeg har snakket med), så er dette bare en sæson der skal overståes. Der skal findes ny træner, sælges en masse spillere samt købes en masse nye.

Jeg er enig i, som også nævnt i analysen, at Brøndby bør bruge dette opgør til at opbygge selvtillid. Jeg mener dog at have hørt (mener det var Lars Jacobsen i fodboldboldministeriet), at en spiller og træner altid ville prioriterer en så stor kamp pokalfinalen, altså undgå skader og komme bedst muligt igennem kampen. Det giver lidt et perspektiv af, hvordan spillerne måske tænker op til dette opgør.

Var jeg en af de spillere, som var først på holdkortet, så ville jeg nok også tænke ekstra over hvor hårdt man gik ind i tacklingerne, og hvis man kunne mærke det mindste så lade sig udskifte, da man nødigt vil misse en finale.

Seneste forumindlæg

Sidst kommenteret
23. aug. 2019 08:52
23. aug. 2019 07:31
22. aug. 2019 22:02
21. aug. 2019 16:13
21. aug. 2019 12:30
21. aug. 2019 11:59
21. aug. 2019 08:25
19. aug. 2019 07:51
17. aug. 2019 08:28
16. aug. 2019 17:33