Forum

I Spilxperten.coms forum kan du bidrage til sportsbetting debatten enten i "Odds", "Strategi" eller "Resultater". Henholdsvis med diskussion af spilobjekter, debat om forskellige indgangsvinkler til sports betting samt med live score og slutresultater.

Alle indlæg i "Odds" skal være begrundede spilforslag samt relevante kommentarer eller spørgsmål til de oprettede spilforslag.

Vi opfordrer alle til at deltage i debatten, så alle vinkler bliver vendt og berørt. Du skal være bruger for at kunne bidrage - opret dig som bruger her: Spilxperten bruger

OBS: Det er ikke tilladt at reklamere for andre sider, og der skal altid holdes en ordentlig tone. Læs mere om regler og praksis.

Deltag i debatten

Adelaide United - Central Coast Mariners

• 01
    Jacob Høgh
    19. februar 2021 11:29
    Info om spil
    Tip Central Coast Mariners vinder kampen
    Odds 2,80
    Units 4 units
    Spillet ved

Central Coast Mariners plejer at være ligaens prygelknabe, men ligger pt først i rækken og har efterhånden gjort det i nogle runder. De har på imponerende vis allerede hentet lige så mange point som i sidste sæson. De er da også smalle favoritter, men jeg synes de skal være større favoritter mod et Adelaide-hold, som fik prygl i seneste runde og stadig er uden deres vigtige anfører.

Adelaide fik mildest talt bank mod MacArthur i seneste runde, hvor de godt nok holdt stand i 66 minutter, men herefter lukkede hele 4 mål ind og inden da var der også chancer til flere mål. De havde danske Michael Jakobsen, anfører i klubben, ude med karantæne og det var tydeligt at se, at forsvaret overhovedet ikke hang sammen uden ham. Han er igen ude og det skal i den grad tale for spillet. Dog er den tidligere mangeårige Espanyolspiller og kaptajn Javi Lopez tilbage, men han har været skadet i meget af opstarten og kun spillet 45 minutter indtil nu og før det spillede han sidst i juni. Jeg kan være i tvivl, om han overhovedet starter. Adelaide skaber ikke ret meget og har kun skabt i snit 0.80 xG i snit – 0.70 med straffespark fratrukket. Så skal det dog med, at deres xG imod også er noget lavere end deres målsnit imod. Senest mod MacArthur skabte de stort set intet.

Central Coast ligger som nævnt nr 1 pt og de ligner bare et helt nyt hold, trods der er mange gengangere fra sidste sæson. De har 6 sejre og 2 nederlag og de har blandt andet besejret de to Grand-finalister fra sidste sæson Sydney og Melbourne City. Central Coast ligger ligeledes i toppen på expected points. De har overpræsteret en smule på expected goals, men ikke noget, som indikerer, at deres nuværende placering er ufortjent. Midtbanespiller Sensness er ude med skade og det taler lidt imod. Han kan dog erstattes nogenlunde af formentlig Joshua Nisbet.

Oddsmarkedet:
    Adelaide har været underdogs i samtlige kampe i sæsonen og møder nu det klart bedst præsterende hold, hvorfor jeg synes de skal være endnu større underdogs her. Perth Glory, som ellers spiller som vinden blæser, lukkede i 2.57 ude mod Adelaide, hvor Adelaide vel at mærke havde Michael Jakobsen med.
    Markedet har ikke haft den store tro på Central Coast Mariners i de foregående kampe, hvor de har været underdogs. Jeg mener dog markedet har lagt for meget vægt på Central Coast’s normale rolle som prygelknabe, men selvom de nu er smalle favoritter, synes jeg stadig der er værdi at hente.

Spilbar til ca 2.50.

• 02
    Jacob Høgh
    19. februar 2021 11:29

Det er desværre virkelig stolpe ud for tiden. Odds hos Pinnacle lukker i 2.48 og Central Coast var det bedste hold på banen, men Adelaide får ikke bare ét, men hele tre straffe. Første var papirstyndt og var der ikke i min optik, mens det andet bliver begået lige indenfor kanten af feltet, hvor Nisbet på dummeste vis rykker en Adelaide-spiller ned og det tredje er en hånd på bolden a la den Brøndby får straffe på mod AaB, som i øvrigt først bliver dømt af VAR halvandet minut efter. Frustrerende, men så får vi nok tre straffe med en anden gang.