Forum

I Spilxperten.coms forum kan du bidrage til sportsbetting debatten enten i "Odds", "Strategi" eller "Resultater". Henholdsvis med diskussion af spilobjekter, debat om forskellige indgangsvinkler til sports betting samt med live score og slutresultater.

Alle indlæg i "Odds" skal være begrundede spilforslag samt relevante kommentarer eller spørgsmål til de oprettede spilforslag.

Vi opfordrer alle til at deltage i debatten, så alle vinkler bliver vendt og berørt. Du skal være bruger for at kunne bidrage - opret dig som bruger her: Spilxperten bruger

Deltag i debatten

Bookmaiker og Licens

• 01
    WoodmanWoody
    24. oktober 2011 16:55

Noget jeg længe ikke har kunne forstå som jeg bliver nød til at spørge om er hvordan kan det være en fordel at have en konto hos Pinaccle når man skal betale skat af sine gevinster??? Det vil da aldrig være en bedre overskuds forretning hvis du skal betalte skat af et odds ved en tbt på 98% end et odds på 95% hvor man ikke skal?

• Besvar
  • 02
    DickHansen
    24. oktober 2011 17:00

For det første betaler du jo kun skat af dit overskud. Så hvis de 3% gør forskellen, om du overhovedet kan få overskud på et givent bet, og det er trods alt ikke så usandsynligt, så er det jo bedre end at kunne undgå at betale skat af ingenting.
    Sekundært betaler de færreste mindre spillere rent faktisk skat af deres gevinster

• Besvar
  • 03
    WoodmanWoody
    24. oktober 2011 17:24

jo bevares er det da bedre at betale skat af et overskud end ikke at betale skaf af et underkud, men hvis nu vi siger at vi har tbt på bet365 der hedder 110% så ville den så svare til 113% på pinnacle (ret mig hvis jeg er forkert) og dermed ville der da ikke være nogle gevinst at hente hvis man skal betale de 40% skat eller hvor meget det er?

Og hensyn til at ''mindre spillere'' ikke betaler skat så ligger der vel en risiko i at man kan få en bøde og det er der jo ikke nogen der har lyst til..

Men vil det sige at konklusionen er at hvis du har en gennemsnislig tbt der er under 100% eller kun lidt over vil det være en fordel hos pinnacle og hvis du har en ok høj så er det ikke? Er ikke helt sikker men det er lige det min hjerne siger mig i første øjekast? ;)

• Besvar
  • 04
    DickHansen
    24. oktober 2011 17:53

Mindre spillere er nok også en overdrivelse, da det nok reelt kun er de få spillere, som har betting som en levevej, der er nok opmærksomhed på til at de er tvunget til at betale.
    For os andre er det reelt et samvittighedsspørgsmål, da de fleste som er prisbevidste nok til at bruge f.eks. Pinnacle i altovervejende grad også benytter e-wallets.
    Udbetaling fra eksempelvis Moneybookers er ikke skattepligtige i sig selv, og om disse udbetalte midler kommer fra en EU-bookie eller ej, er for ressourcekrævende at undersøge for en tredjepart.

• Besvar
  • 05
    WoodmanWoody
    24. oktober 2011 18:02

Nu bruger jeg ikke personligt selv E-wallets (ved faktisk ikke engang hvad det er) men derimod dankort..

Men dvs du mener at det er fint nok/nemt nok at spille på Pinnacle uden at skulle betale skat hvis det ikke er gigant beløb?

og vil du så råde til at man enten skulle bruge Moneybookers eller e-wallets hvad det så end er?

• Besvar
  • 06
    DickHansen
    24. oktober 2011 18:18

Jeg vil ikke opfordre til skattesnyd, men jeg ser ingen årsag til at du frivilligt hælder dine penge ned i lommen på nogle skrupelløse dankortudstedere. De 2% gebyr (eller hvor meget det nu er) der er på hver indbetaling med Dankort, kan du i hvert fald roligt skippe. Moneybookers er en E-wallet. En E-wallet er såmænd blot en internetbasseret "pengepung". Ligesom der kan stå "Mastercard" eller "Visa" ned i hjørnet under betalingsmuligheder på en given hjemmeside, kan der også være et Moneybookers-logo. Moneybookers er dog ved at implementere et nyt navn "Skrill", så det fremgår nok også oftere og oftere, men det er det samme :)
    Alle bookmakere, der er værd at spille tid på, groft sagt, understøtter Moneybookers, som altså både er en ind- og en udbetalingsmulighed.
    Du kan indbetale til Moneybookers via bankoverførsel (gratis) eller Dankort første gang, eller fra nogle få bookmakere, da langt, langt de fleste bookmakere kræver, at du først har indbetalt via den Moneybookers-konto, som du vil udbetale til (af fornuftige sikkerhedsmæssige årsager). Ud- og indbetalinger er gratis, da bookmakeren som regel betaler de lille beløb, som Moneybookers kræver (dog er f.eks. Interwetten og andre mindre bookies undtagelser). Vær dog opmærksom på, at de fleste bookmakers kun tilbyder en gratis udbetaling pr. måned. Indbetalinger har de straks færre forbehold overfor ;)
    Eksempelvis Moneybookers er under britisk finanslovgivning.

• Besvar
  • 07
    WoodmanWoody
    24. oktober 2011 20:01

Nu skal jeg lige forstå det helt korrekt :)

Dvs du overføre fra din bank via dankort til en Moneybookers-konto som du opretter på Moneybookers.com? derefter opretter du en profil på Pinnacle hvor du overføre fra din Mooneybookers konto? Når du så har vundet på Pinnacle udbetaler du dine gevinster/penge til din Mooneybook's konto og derefter til din bank-konto? Helt uden gebyr/skat og andre former for udgifter?

I så fald vil jeg godt kunne se fordelen ved at spille ved Pinnalce hvis dette er korrekt ;)

• Besvar
    • 08
      DickHansen
      24. oktober 2011 20:09

Der burde ikke være noget, der står i vejen for det scenarie.
      Da min erfaring er, at det færreste rent faktisk læser dette, når de opretter en konto hos Moneybookers, så tager de et par dage at oprette en Moneybookers-konto. Det skyldes, at Moneybookers trækker et tilfældet lille beløb, som du så skal aflæse på din bankkonto og trykke ind et sted ved din nyoprettede Moneybookers-konto. Du får det lille beløb indsat på din Moneybookers-konto, da det ikke er et gebyr, men blot en sikkerhedsforanstaltning.
      Så du skal væbne dig med lidt tålmodighed, hvis du er blevet fristet af denne gode og gratis service.
      Transaktioner fra og til en Moneybookers-konto tager i øvrigt typisk kun få timer frem for få dage ved andre udbetalingsmetoder.

• Besvar
    • 09
      cbll
      24. oktober 2011 23:20

Kan kun opfordre dig til at få en moneybookers konto. Alle seriøse tippere jeg kender bruger det. Overskueligheden er enorm, og ind- og udbetalinger til bookmakere går hurtigere end hvis du skal overføre frem og tilbage til din bank. Iøvrigt kan du få blokeret dit visa/mastercard, hvis det flyver 20,000dkkr ind/ud over en 20 dags periode(mener jeg vidstnok det er) - endnu en grund til at bruge moneybookers.

Og ja, hvis man må vippe fingeren på næsen, så er det nok også lidt sværere for bearukraterne at lunse skat ud af dine gevinster. De skal i hvert fald have en røvfuld af en dommerkendelse før de må tjekke tredjeparts ophavere såsom moneybookers. Så skal du i hvert fald sluse en del penge gennem maskineriet - ikke noget den gennemsnitlige spiller vil komme igennem.

• Besvar
      • 10
        WoodmanWoody
        25. oktober 2011 10:30

Siger tak for hjælpen til jer begge 2!!

Nu giver det ihvertfald bedre mening i min bog at bruge Pinnacle når det foregår på den måde og det kommer helt klart til at blive fremtiden for mig :))

Takker.

• Besvar
        • 11
          LaLeø
          25. oktober 2011 18:32

Glimrende indlæg cbll :-)

"En røvfuld af en dommerkendelse" ;)

• Besvar
      • 12
        vangster
        25. oktober 2011 20:20

I skattesager gælder der vel omvendt bevisbyrde? Så hvis SKAT forlanger at du redegør for dine indkomster via spil, overførsler fra moneybookers/neteller eller lignende, så er det dig der skal bevise at denne indkomst er skattefri.

• Besvar
        • 13
          cbll
          25. oktober 2011 21:51

Det er vel et resourcespørgsmål. Hvordan vil de gøre dig til en kanditat for at fremvise det? Hmm - Det kan de kun finde ud af på éen måde.... Og så kører vi ellers i ring der.

Jeg kender dog ingen der er blevet snuppet, tjekket, el. lign.. Jeg tror du skal skovle en betydelig mængde penge ind, før de gider at gøre noget. Der skal være "værdi i spillet" for dem, så at sige. :-)

• Besvar

Seneste forumindlæg

Sidst kommenteret
24. maj. 2012 18:31
24. maj. 2012 13:22
24. maj. 2012 10:11
24. maj. 2012 10:09
23. maj. 2012 23:04
23. maj. 2012 16:53
23. maj. 2012 12:01
23. maj. 2012 11:02
22. maj. 2012 19:37
22. maj. 2012 15:32
22. maj. 2012 07:17
21. maj. 2012 23:30
21. maj. 2012 18:37
20. maj. 2012 12:01
20. maj. 2012 00:27
19. maj. 2012 21:49
19. maj. 2012 21:34
19. maj. 2012 20:25
19. maj. 2012 16:13
18. maj. 2012 23:45

Optakter

Optakt: Brasilien - Danmark

Optakt Brasilien - Danmark www.spilxperten.comOptakt Brasilien - Danmark www.spilxperten.comDe danske EM-forberedelser frem mod Polen og Ukraine er i fuld gang, og allerede på lørdag skal landsholdet i en styrkeprøve-aktion mod Brasilien i Hamborg. Har danskerne, hvad der skal til, eller bliver brasilianerne…

Per P: FC København spiller uafgjort

Per Pedersen www.spilxperten.comSpilXpertens faste Superliga-ekspert, den tidligere landsholdsspiller Per Pedersen, har i denne runde fidus til, at det lykkes FC Nordsjælland at gå forbi de forsvarende københavnske mestre.

FC Midtjylland – FC København X (1-1)
Kanonkamp på heden! Riderholms tropper…

Optakt: AC Horsens - FC København

Optakt AC Horsens - FC København www.spilxperten.comOptakt AC Horsens - FC København www.spilxperten.comAC Horsens og FC København er finalister i landspokalturneringen, og holdene skal i aktion på Kr. Himmelfartsdag kl. 18:00 i Parken. Foruden finalen har både AC Horsens og FC København udsigt til vigtige…

Optakt: Bayern München - Chelsea

Optakt Bayern München - Chelsea www.spilxperten.comOptakt Bayern München - Chelsea www.spilxperten.comCHAMPIONS LEAGUE FINALE: Bayern München vs. Chelsea. Europas mest prestigefyldte fodboldturnering afgøres lørdag d. 19. maj på Allianz Arena, og her på Spilxperten.com kigger vi tidligt frem mod finalen.…

Unit Guide

unit tabel
1 unit 1 unit 100 % - 103 %
7,1%
2 units 2 units > 103 % - 105 %
15,9%
3 units 3 units > 105 % - 108 %
24,9%
4 units 4 units > 108 % - 112 %
24,9%
5 units 5 units > 112 % - 117 %
17,0%