SV: SV: Et par hurtige idéer til dagens TdF etape af madsmk
Jeg vil gerne erkende, at det måske var en anelse overdrevet mht. Bruseghin. En tredjeplads var bestemt ikke ringe, men udover netop Contador og Ricco var det heller ikke det stærkeste felt. Men igen, det var måske lige i overkanten..

Stigningen er ganske rigtig ikke så hård som Hautacam, men Colle dell'agnello (den første stigning) er mindst lige så hård som den første stigning på Hautacam-etapen. Valverde havde store problemer i de rigtige bjerge, og hvordan han klarer sig idag kommer til at afhænge meget af etapens udvikling. Bliver der kørt hårdt på første stigning tror jeg mere på Kirchen. Jeg tvivler dog stærkt på, at det ender med en favoritgruppe(også med Kirchen og Valverde), der kommer samlet til mål - der vil med garanti blive angrebet - mest for etapesejr, men muligvis også for at angribe Evans. Og hvis Kirchen og Valverde skulle komme til mål sammen i 2. eller 3. gruppe kører de ikke for at komme først, hvorfor jeg ikke ser Valverdes finish som et stort plus.
Men jeg kan sagtens se dine argumenter.

Mht. Efimkin - Vandevelde misforstår du mig lidt. Jeg er mindst ligeså overrasket over Vandevelde, som jeg er over Efimkin. Efimkin kørte ganske vist godt sidste år - i Schweiz rundt og vueltaen, men at han kan følge med blandt tourfavoritterne overrasker mig dog. Ganske vist kom Efimkin ind 10 sekunder før favoritgruppen (Evans, Menchov, Sastre, Ricco - og Vandevelde) på Hautacam, men han havde også angrebet og fået et forspring han kunne tærre af, mens favoritterne så hinanden an. Efimkin kunne ikke følge med Schleck eller Kohl som jeg begge vurderer svagere end Evans, Menchov og Sastre - og det var altså disse personer som Vandevelde fulgte med - også efter de begyndte at angribe. Jo vist blev han sat lidt når de angreb, men han kom hurtigt op igen.
Om Efimkin er en bedre afslutter ved jeg ærlig talt intet om - det virker dog meget sandsynligt eftersom Vandevelde ikke ligefrem er kendt for sin finish :-).
Men igen, så tvivler jeg stærkt på det ender med en spurtafslutning i en gruppe med både Efimkin og Vandevelde.

Optakter

Arsenal – Newcastle

27-08-2008
Tredje runde af Premier League byder på et spændende opgør, når Arsenal tager imod Newcastle hjemme på Emirates. Kan The Gunners rejse sig ovenpå det overraskende nederlag til Fulham, eller formår The Magpies at snuppe sejren?

Arsenal spiller sig formegentlig videre til Champions League gruppespillet…

Viasat Sport Division: Hvidovre - Lyngby

25-08-2008
Midtugekamp i Viasat Sport Divisionen, hvor Hvidovre og Lyngby tørner sammen. Nedrykkerne fra Lyngby har fået en mærkværdig start på sæsonen, hvor det ganske vidst er blevet til seks point i to kampe, men dette pga. FC Amagers dumhed og Frems manglende skarphed.

Hvidovre har fået et udmærket start…

Real Madrid – Valencia

23-08-2008
I søndags mødtes de to hold i første del af den spanske Super Cup finale, og denne søndag venter så anden del. Kl. 22.00 forventes et tætpakket Santiago Bernabéu, når Real Madrid hjemme tager imod appelsinsønnerne fra Valencia.

Begge hold havde leveret ganske godkendt spil i deres forskellige opvarmningskampe,…

Hannover 96 – Cottbus

21-08-2008
I sidste weekend blev den tyske Bundesliga påbegyndt, og man fortsætter selvfølgelig med mere tysk elitefodbold. Fredag d. 22/8 kl. 20.30 afvikles kampen mellem de to ringest placerede hold efter første runde, Hannover 96 og Cottbus.

Hannover 96 fik en træls start på sæsonen, da de mødte Schalke 04…