SV: Et par hurtige idéer til dagens TdF etape af laka
Hej Mads

Lige lidt input.

For det første. Det er vel lige hårdt nok at dømme Bruseghin som en mand hvis karriere er ved gå i stå. En samlet podieplads i Giro'en (som han satsede på i år) kun slået af Contador og Ricco er vel ikke helt til rotterne.

To af dine dueller har jeg spillet lige modsat. Først tager du Kirchen over Valverde i 2,25 - hvilket der i øvrigt ikke er værdi i ift. din vurdering på 45%. Der har jeg taget Valverde i 1,85, dels fordi Valverde rent faktisk kørte markant hurtigere op ad Hautacamp end Kirchen, men endnu vigtigere fordi dagens afsluttende stigning ikke er voldsomt hård. Evans spår at hele 20-30 mand kan sidde med til toppen, det tvivler jeg på, men under alle omstændigheder er det en helt anden hårdhedsgrad end Hautacamp, og noget som passer Valverde vældig godt. Og skulle de to sidde i samme gruppe til mål er Valverde i mine øjne ganske stor favorit i en sådan en bjergspurt. Afslutningen idag bliver næsten ikke bedre for ham og vinderodds på ham har da også været faldende ligesiden de kom ud, og er nu nede i omkring 9,00 på børsen.

Så har jeg Efimkim over Vandevelde i 1,85. Jeg er noget overrasket over at du mener Vandevelde ganske enkelt bare er en bedre bjergrytter. Efimkim er et kæmpetalent som i de seneste par år har vist prøver på sit store bjergkørsels talent og i denne tour tager han så yderligere et skridt op ad stien, i en ikke helt ulogisk alder (26 år). Jeg langt mere overrasket over hvor godt Vandevelde sidder med på stigningerne (han var dog af flere omgange sat på Hautacamp, men lukrerede på at favoritgruppen til tider gik noget i stå, og fik flot hægtet af sig på den). To ting overbeviser mig om at 1,85 på Efimkim er nok, dels at han har vist bedre bjergkørsel og jeg har meget vanskeligt ved at tro Vandevelde ligefrem kører fra ham idag, og ligeså vigtigt: Efimkim er efter min bedste overbevisning en bedre afslutter på den sidste km. hvis de skulle sidde i samme gruppe. Jeg mener den er minimum 55% i Efimkim favør denne duel.

Optakter

Danmark - Spanien

16-08-2008
Parken lægger onsdag græs til landskamp mellem Spanien og Danmark. En kamp der vil være spaniolernes første efter EM-triumfen, mens Danmark skal prøve at vinde en smule ære tilbage overfor Spanien, som i lang tid har været kendt som danmarks onde ånd!

Danmark kan se VM-kvalen lige rundt om hjørnet.…

Per P forudser tætte topkampe

14-08-2008
SpilXpertens faste SAS Liga-ekspert, den tidligere landsholdsspiller Per Pedersen, har igen kigget i krystalkuglen, og han tror på et par tætte topkampe i henholdsvis Aalborg og i Parken.

Nedenunder kan du læse hans bud på kampene i 5. runde.

Randers - Esbjerg 1 (2-1)
Randers skulle ha’ lukket…

Manchester City – FC Midtjylland

10-08-2008
Mens mange danske hold fik en okay lodtrækning til UEFA Cup kvalifikationens 2. runde var midtjyderne mindre heldige. De trak det solide Premier League mandskab Manchester City, og må nok regne med at få en noget stor modstand i deres to opgør om videre avancement i turneringen. Den første kamp spilles

Per P: "Tætte kampe og Brøndby-tab"

07-08-2008
SpilXpertens faste SAS Liga-ekspert, den tidligere landsholdsspiller Per Pedersen, får en travl fodboldweekend, når han ser hele tre kampe live. Han tror på en tæt spillerunde, hvor han tipper hele fire kampe uafgjort - og så tipper han overraskende Horsens-sejr mod Brøndby.

Nedenunder kan du læse…