Tennis i dag af Leandinho
V. Williams - T. Tanasugarn | Venus - 5 games 2,06 @ Pinny

Venus spiller hamrende stærkt, og er min favorit til at gå all the way. Efter noget svingende præstationer i de første par runder synes jeg virkelig hendes spil har oppet sig, og sejren over Kleybanova var bestemt ikke at kimse ad, selvom det var den første kamp, hvor hun ikke dækkede spreadet på -5 (void).

Al ære og respekt til TT. Hun har spillet lynende flot, men også mødt spillere fra Østeuropa, som er langt lettere at få psyket ud (Ja, jeg ved godt Erakovic er Kiwi, men med kroatisk familie er der vist ingen tvivl om, at gener og vindermentalitet fra Østeuropa følger med). Udpluk af hendes kampe:

Wimbledon, London, Great Britain, Europe
30/06-08 R16 Tanasugarn, Tamarine vs. Jankovic, Jelena 2:0 63 62 (Jankovic 19 UEs)
28/06-08 R32 Tanasugarn, Tamarine vs. Erakovic, Marina 2:1 46 64 64 (Erakovic 29 UEs)
26/06-08 R64 Tanasugarn, Tamarine vs. Zvonareva, Vera 2:1 76 46 63 (Zvona 26 UEs)
24/06-08 R128 Tanasugarn, Tamarine vs. Cetkovska, Petra 2:0 64 63 (Cetskova 24 UEs)

Igen, jeg vil på ingen måde forklejne TTs resultater, men her ser jeg hende bare komme til kort. Mod Ivanovic viste TT tegn på træthed flere gange, og havde træneren til at give massage 3-4 gange i løbet af kampen. Jeg tror de 31-årige thai ben er ved at være trætte, og jeg går glædeligt på et handicap så lavt som -5 her. 63 63 er rigeligt, men jeg tror sagtens det kan blive nemmere for Venus.

J. Zheng - N. Vaidisova | Zheng 1.sæt 2,10 hos Pinnacle.

Zheng har sammen med Tanasugarn været Wimbledons helt store overraskelse på kvindesiden, og den blot 123.rankede kineser har endnu ikke afgivet et sæt so far:

30/06-08 R16 Zheng, Jie vs. Szavay, Agnes 2:0 63 64
27/06-08 R32 Zheng, Jie vs. Ivanovic, Ana 2:0 61 64
25/06-08 R64 Zheng, Jie vs. Baltacha, Elena 2:0 62 75
23/06-08 R128 Zheng, Jie vs. Cibulkova, Dominika 2:0 64 63

Zheng er ufatteligt hurtig, og får vanvittigt mange bolde tilbage i spil. Bl.a. vandt hun 50 % af sine recieving points mod Ana Ivanovic, og fik serberen til at lave langt flere uprovokerede fejl end normalt.

Værd at notere sig er, at Vaidisova minder om Ivanovic rent fysisk, og Zhengs hårde, lave slag kan blive et problem for hende.

Tjekkiske Vaidisova har haft et katastrofe år uden nogen form for meritter, andet end 4.runde exit i AO, samt en semifinaleplads i Sydney. I Wimbledon er hun dog blevet bedre fra kamp til kamp, også selvom Anna Chakvetadze pressede hende maksimalt i seneste kamp, hvor bare syv bolde skilte de to ad i Vaidisovas 46 76 63 sejr.

Jeg hæfter mig ved Vaidasovas statistik for 1.sæt i år. 24 kampe, 13 af dem med nederlag i 1.sæt. I måneden inden Wimbledon spillede hun seks kampe og tabte første sæt i fem af dem.

Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg rent faktisk holder Zheng som favorit her. Markedet er på vej ned på Nicole, og der kan fåes ~2,25 på kinesisk upset. Jeg hopper dog på 1.sæt til Zheng, da både nerver og en langsom Vaidisova kan fælde hende.

Optakter

Ugens Serie A kamp i samarbejde med bwin

21-11-2008
Ugens Serie A kamp præsenteres hver uge i samarbejde med bwin.com.

Hver uge stilles der skarpt på en udvalgt Serie A kamp, som kan følges via live videostreaming hos bwin. Samtidig udbyder bwin naturligvis live betting på kampen.

For at kunne se bwins LIVE-audio og video-udbud, skal du have en…

Mads Junkers hollandske oddsforslag

21-11-2008
Mads Junker www.spilxperten.com SpilXperten.coms hollandske fodboldekspert Mads Junker, der til dagligt huserer i hollandske Vitesse, giver nedenfor sine oddsforslag til 12. runde i den bedste hollandske række "Eredivisie".

Vi er nu nået frem til 12. runde og jeg håber at kunne opretholde snittet…

Per P: "Esbjerg får vigtig sejr"

20-11-2008
Per Pedersen www.spilxperten.com SpilXpertens faste SAS Liga-ekspert, den tidligere landsholdsspiller Per Pedersen, er igen klar med udførlige analyser af weekendens kampe. Denne gang tror han på, at Esbjerg rejser sig efter fyringen af Troels Bech og at FC København overtager førstepladsen med en sejr…

Greys ishockey fiduser

20-11-2008
MikeSpilXpertens hockeyekspert, Mike Grey, tipper i denne omgang flere spændende kampe i 21. spillerunde af AL Bank Ligaen. Torsdag aften er der vaskeægte topopgør i Herning, når Rødovre kommer på besøg, og fredag er der bl.a. nordjyske ishockeybrag, når AaB og Frederikshavn tørner sammen.

Mike er…