Dagens tennis picks, nu med begrundelser af Leandinho
M. Cilic - J. Nieminen 3-0 i sæt @ 4,00 ved Expekt.

Jeg synes godt nok, at Expekt flotter sig med 4 gange pengene på en mand, der er spillet ned under 1,50 flere steder. Cilic startede i 1,60 som det højeste, men er blevet pillet ned alle steder.

Kroaten imponerede ikke specielt i første runde, hvor han slog franske Roger-Vasselin i straight sets. Cilic lavede pænt meduprovokerede fejl, og servede temmeligt gennemsnitligt på trods af 12 Aces. Jeg tror dog, at han nok skal finde de takter frem fra Halle, som bragte ham til semifinalen mod den senere finalist Verdasco. Wimbledons grønne græs passer godt til kroatens power-stil, og jeg tror Nieminen får problemer med at få noget tilbage i spil.

Finnen er i følge flere undervurderet, og jeg tager da også hatten af for, at det har heddet minimum tredje runde de sidste to år, hvor antallet af Hard hitters dog også har været på et absolut minimum. Sidste år røg Nieminen netop til en sevekanon, da Mikhail Youzhny ekspederede ham ud i straight sets. I den kamp vandt Nieminen bare 25 % af M.Ys 1.server på returen, og jeg synes det beviser lidt, at finnen har problemer med at få boldene tilbage i spil på mere hurtigere underlag.

I første runde fik han kun et enkelt sæt før Odesnik trak sig, og jeg tror godt, at Nieminen kunne have ønsket sig mere tid på banerne for at få en bedre fingerspitzgefühl.

Niemenen har spillet Wimbledon fem gange - De fire af dem er han røget i straight sets, når han har sagt farvel.

Markedet har Cilic som 65-35 favorit i visse tilfælde. Hvis den holdning viser sig at være rigtig vil jeg mene, at sejrsprocenten groft set skal deles op som følger:

3-0 29%
3-1 20%
3-2 11%

P-H. Mathieu - J. Chardy 3-0 i sæt @ 2,80 ved Expekt

Nok engang synes jeg Expekt er ufatteligt højt oppe for en favorit, som visse steder er ranket 74-26 favorit, og som minimum er ranket 69-31 af bookmakerne.

Mathieu kom videre fra 1.runde uden problemer. Et rustent 1.sæt blev tabt mod Oscar Hernandez, men sidenda så PH sig ikke tilbage, og tog de resterende sets med 62 60 62. Værd at bemærke sig er, at PHM lavede 23 uprovokerede fejl i kampen - De 16 af dem kom i det usle 1.sættet.

Efter fire år med exits i 1.runde i de tre viste Mathieu endelig tænder ved Wimbledon 2007, hvor kun en vældig jævn 4.runde kamp mod Andy Roddick, som ikke tippede til franskmandens side, sendte ham ud. Jeg tror på ham ved dette års Wimbledon, hvor han står til at møde Marin Cilic/Nieminen i 3.runde. Bestemt ikke urealistisk,at Mathieu kan gå til 4.runde igen i år.

Det er sjovt med Jerome Chardy. Frederic Gil mødte han også i 1.runde af French Open, hvor han slog ham nemt i straight sets. I går stod de så overfor hinanden på græs, og det var straks værre for Chardy, som spillede sin første kamp på græs OVERHOVEDET siden at være gået pro i 2006. Startvanskeligheder? Overhovedet ikke, han er bare ikke græsspiller. 49 uprovokerede fejl,13 dobbeltfejl og 3/14 BBs konverteret. No way...

Jeg ser Mathieu som en skikkelig vinder her, og har absolut ingen ide om hvorfor odds falder på Chardy her. Disse nationale møder er selvsagt altid farlige, men til 2,80 for 3-0 tager jeg gerne den risiko. Mathieu vinder 3-0 i mere end 40 % af tilfældene hvor han er 70 % favorit.

Optakter

FC København – Rosenborg

01-12-2008
FCK www.spilxperten.com Rosenborg www.spilxperten.com Torsdag d. 4. december udkæmper danske FC København og norske Rosenborg et meget vigtigt opgør i UEFA Cuppens gruppespil. De danske løver kan tage et stort skridt mod videre avancement, hvis det lykkes dem at hente sejren over nordmændene.

Den…

Bachs NFL spilforslag runde 13

28-11-2008
bet365 Spilxperten.com faste NFL ekspert Jørgen Bach giver nedenfor, i samarbejde med bet365, sine bud på årets 13. NFL runde. Jørgen er researcher på NFL for TV2 - ham Elming og Bøjgaard, har i øret under udsendelserne - og er aktiv spiller for Avedøre Monarchs.

Tre kampe blev spillet torsdag i forbindelse…

Per P: "Djiby scorer mod AGF"

28-11-2008
Per Pedersen www.spilxperten.com SpilXpertens faste SAS Liga-ekspert, den tidligere landsholdsspiller Per Pedersen, tror på sejre til SAS Ligaens tre tophold - også selvom to af dem skal på svære udebanebesøg.

Nedenunder er hans kommentarer til weekendens kampe.

Husk at deltage i SAS Liga Konkurrencen…

Bachs NFL Thanksgiving spilforslag

26-11-2008
bet365 Spilxperten.com faste NFL ekspert Jørgen Bach giver nedenfor, i samarbejde med bet365, sine bud på årets 13. NFL runde. Jørgen er researcher på NFL for TV2 - ham Elming og Bøjgaard, har i øret under udsendelserne - og er aktiv spiller for Avedøre Monarchs.

Igen en fin sidste runde, der viste,…