Boston Celtics - Cleveland af xPaaske
Syntes ikke jeg kunne være den korte analyse bekendt, og da jeg ikke kan rette i mit boblertip, så får i her, en noget bedre analyse af kampen - håber i kan lide det :)

Syvende og afgørende kamp i denne serie mellem Boston Celtics og Cleveland Cavaliers, en kamp hvor Boston Celtics uden tvivl er favoritter i form af hjemmebanefordelen, men spørgsmålet er bare hvor store favoritter de egentligt er?

Der bliver uden tvivl knald på når DK4 blænder op for denne kamp klokken 21:30, en kamp som alle basketball elskere ser frem til, for det bliver uden tvivl spændende. Som skrevet tidligere så er Boston Celtics favoritter til at vinde dette syvende opgør, men spørgsmålet er så hvor store favoritter de egentligt er. Begge hold består af mange stjernespillere, blandt de mest nævneværdige kan nævnes Kevin Garnett, Paul Pierce og Ray Allen fra Boston Celtics, samt LeBron James, Ben Wallace og Zydrunas llgauskas fra Cleveland Cabaliers.

Begge hold har vundet forholdsvist sikkert i deres hjemmekampe, dog var der lige seriens første kamp hvor Cleveland var ved at snuppe sejren i Boston, hvilket de faktisk også burde have gjort. Men det gjorde de ikke og nu står vi her i en syvende og afgørende kamp. Her får i lige resultaterne fra de seks kampe i denne serie, og som i kan ske, så har hjemmeholdet vundet forholdsvist sikkert i alle seks kampe (bortset fra den første).

1. Kamp
Boston Celtics 76 - 72 Cleveland Cavaliers
2. Kamp
Boston Celtics 89 - 72 Cleveland Cavaliers
3. Kamp
Cleveland Cavaliers 108 - 84 Boston Celtics
4. Kamp
Cleveland Cavaliers 88 - 77 Boston Celtics
5. Kamp
Boston Celtics 98 - 89 Cleveland Cavaliers
6. Kamp
Cleveland Cavaliers 74-69 Boston Celtics
7. Kamp
Boston Celtics ?-? Cleveland Cavaliers

Den sjette kamp ser også lidt tæt ud, men syntes resultatet er lidt misvisende da Cleveland faktisk havde godt styr på Boston Celtics igennem stort set hele kampen. Men det spørgsmål jeg stillede mig selv i starten af analysen vil jeg så besvare nu, det spørgsmål der gik på hvor stor favorit Boston Celtics egentligt er i denne kamp:

Der er et par helt afgørende ting i denne kamp, for Cleveland handler det for alt i verden om at få gang i LeBron James, og hvis han først kommer i gang så får Boston Celtics det bestemt ikke let. LeBron James (eller King James), scoret i gennemsnit omkring 30 point pr. kamp, og hvis man er en rigtig topspiller, hvilket LeBron James må siges at være, så er det i sådanne afgørende kampe at man slår til. Og det tror jeg faktisk at han gør i denne kamp, jeg tror vi får en toptændt LeBron James at se, og så er der ingen der kan holde styr på ham. Men omvendt hvis Kevin Garnett for Boston Celtics også viser topniveau, så bliver det en kamp mellem to giganter og noget som jeg glæder mig rigtigt meget til at sidde og se på foran TV-skærmen.

Mit svar på spørgsmålet er at oddssætterne har gjort Boston Celtics til en tand for store favoritter, at man kan få odds 4,75 på Cleveland i en så afgørende kamp hvor det nok bliver marginalerne der bliver afgørende er for mig lidt uforståeligt. Godt nok er Boston Celtics klare favoritter, men ikke så klare. Jeg vurderer Cleveland til at have omkring 30 % chance for at vinde denne syvende kamp og derfor må odds 4,75 bestemt siges at være godkendt. Jeg prøver med 3 frække units på dette frække tip.

Husk!! Kampen vises direkte på DK4 fra 21:30 - Glæd jer!!

Optakter

Mestrernes optur fortsætter

20-11-2008
Vejle www.spilxperten.com AaB www.spilxperten.com Det er for alvor gået frem for AaBs forsvarende danske mestre efter Allan Kuhn har afløst Bruce Rioch som træner. AaB er ubesejret i 7 kampe, og man kommer til Vejle med en dugfrisk 2-1 sejr over Esbjerg. Vejlenserne er derimod i dyb krise – både på og…

Bachs NFL tipsforslag runde 12

19-11-2008
bet365 Spilxperten.com faste NFL ekspert Jørgen Bach giver nedenfor, i samarbejde med bet365, sine bud på årets 12. NFL runde. Jørgen er researcher på NFL for TV2 - ham Elming og Bøjgaard, har i øret under udsendelserne - og er aktiv spiller for Avedøre Monarchs.

Det var en fin sidste runde, specielt…

Danmark – Wales

17-11-2008
Danmark www.spilxperten.com Wales www.spilxperten.com Onsdag d. 19/11 spiller det danske landshold en venskabskamp mod Wales i Brøndby. Kampen, der markerer landsholdets 100 års jubilæum, bliver benyttet som en mulighed for træner Morten Olsen til at eksperimentere lidt taktisk, og afprøve forskellige

Kaiserslautern - Hansa Rostock

17-11-2008
Kaiserslautern www.spilxperten.com Hansa Rostock www.spilxperten.com Det sene mandagsopgør fra den tyske 2. Bundesliga står mellem Kaiserslautern og Hansa Rostock. Førstnævnte er favorit til at løbe med sejren, og vi spår da heller ikke Hansa Rostock mange chancer i denne kamp.

Kaiserslautern har…