SV: SV: Vedrørende Diegos analyse af Brøndby - AaB af EVSI
Hej igen Diego.

Skal bestemt ikke ligge skjul på jeg er AaBfan, slet ikke.. og da bestemt ikke i en tid hvor det ser ganske fornuftigt ud;)

Giver dig helt ret i din udlægning af hvad det herlige er ved fodbold!!!:)

Men, men men... Syntes bestemt ikke vi er helt enige i de nævnte spillere...

Zaza - Andersen: Der mener jeg bestemt ikke Andersen vinder på den lange bane... Syntes egentlig ikke nogle af dem er særlige gode målmænd... Zaza er nær ikke eksisternede i luftspillet mens han er særdeles god mand mod mand. Andersen begriber jeg simpelthen ikke kan være 3 keeper på landsholdet.. han laver alt for mange uovervejede "stunts" i feltet hvor han efter min bedste overbevisning har kostet brøndby nogle points.. vel lige op i sammenligningen.

jakobsen anser jeg klart mere som en midterforsvar, hvorfor sammenligningen med Rasmussen ikke er retvisende.. Syntes mere det er Schlebrugge - Jakobsen: Syntes ikke svenskeren har imponeret i de første kampe for han er ikke for alvor sat under pres af hverken tandløse Randers eller udesvage FCM, dog syntes jeg man så svagheder mod FCN. Jakobsen syntes jeg imponerer stort næsten hver gang han spiller.. spiller med stor autoritet og selvtillid! plus Jakobsen.

Due /Ericsson: Due har som du har været inde på bestemt ikke imponeret stort men syntes dog der er klar fremgang at spore i hans spil og har så vidt jeg husker også fået en assist eller 2. Ericsson har jo blot været førstevalg i de seneste par kampe, og ja han er god med bolden, men syntes han får ALT for lidt ud af det... Han skal jo næsten stå på stregen før han tør afslutte.. "fedter" for meget med bolden og kan være med til at sænke brøndbys opspil... dog 2 rigtigt gode spillere når det lykkedes for dem... syntes den er lige.

Nomvete - Holmén: Nu kender jeg en del til Holmén fra mit kendskab til svensk fodbold, hvor mit fokus har været rettet på netop hans tidlgere klub Elfsborg. Han er og bliver en midt midt spiller.. han blver aldrig kantspiller og syntes der er synd han bliver brugt som en, for bestemt ikke der han har sine spidskompetencer. Han er en hårdarbejde midtbanespiller der skal ligge inde midtpå og krige.. Han kan ikke sætte mange mand af på kanten.
Ja Nomvete er alt for svingende, men når han svinger er han særdels seværdig og laver mange assist og mål. Han har det desuden med at sætte sig op til de store kampe som man så sidst hvor Brøndby var på besøg i Aalborg hvor han lavede 2 mål. Som kantspiller ser jeg et stor plus til Nomvete.

Johansson /retov: Her mener jeg det er en underdrivelse at give svenskeren et "lille plus" for som den offensive på midtbanen fiinder man ingen bedre i den danske liga pt. Hans spil er højt anlagt og han kan virkelig spille direkte samtidigt med han laver mange mål. Retov syntes jeg var ufatteligt god for år tilbage - under Laudrup, men syntes han er blevet en lidt dårligere spiller, og igen ser ham ikke som den offensive trussel. Måske egentlig der Brøndbys problem ligger.. for mange boldflyttere der ikke kan nok direkte (skal jeg nok få hug for af Biffans;)) De mangler i høj grad spillere som Lorentzen mv.

Angrebspladserne vil jeg ikke engang komme med invendinger i mod - for der har du helt ret - håber og tror dog ikke du får ret i at Curth går ned... han skal nok komme igang igen:)

Afslutningsvis bliver vi nok bare ikke enig - men syntes AaB er marginalt bedre og håber de viser det i eftermiddag:)

Ellers tak for en ganske saglig diskussion - jo det vi alle ønsker på disse sites:)

Mvh

Optakter

Ugens Serie A kamp i samarbejde med bwin

21-11-2008
Ugens Serie A kamp præsenteres hver uge i samarbejde med bwin.com.

Hver uge stilles der skarpt på en udvalgt Serie A kamp, som kan følges via live videostreaming hos bwin. Samtidig udbyder bwin naturligvis live betting på kampen.

For at kunne se bwins LIVE-audio og video-udbud, skal du have en…

Mads Junkers hollandske oddsforslag

21-11-2008
Mads Junker www.spilxperten.com SpilXperten.coms hollandske fodboldekspert Mads Junker, der til dagligt huserer i hollandske Vitesse, giver nedenfor sine oddsforslag til 12. runde i den bedste hollandske række "Eredivisie".

Vi er nu nået frem til 12. runde og jeg håber at kunne opretholde snittet…

Per P: "Esbjerg får vigtig sejr"

20-11-2008
Per Pedersen www.spilxperten.com SpilXpertens faste SAS Liga-ekspert, den tidligere landsholdsspiller Per Pedersen, er igen klar med udførlige analyser af weekendens kampe. Denne gang tror han på, at Esbjerg rejser sig efter fyringen af Troels Bech og at FC København overtager førstepladsen med en sejr…

Greys ishockey fiduser

20-11-2008
MikeSpilXpertens hockeyekspert, Mike Grey, tipper i denne omgang flere spændende kampe i 21. spillerunde af AL Bank Ligaen. Torsdag aften er der vaskeægte topopgør i Herning, når Rødovre kommer på besøg, og fredag er der bl.a. nordjyske ishockeybrag, når AaB og Frederikshavn tørner sammen.

Mike er…