SV: SV: SV: SV: X Factor - Hvem ryger ud 21/3 (kommenter gerne) af Snezzy
Hej alle,

Tak for input.

Jeg har prøvet at tænke over, om 4% er for lavt.

Der er to faktorer, som gør, at Martin kan have større chance for at ryge ud efter min mening:
1. Han faldt lidt igennem i sidste show
2. Var det at han stod blandt de to sidste en indikator sidste gang
Og pkt. er nok afledt af pkt. 1, hvis det har noget at sige

Han har efter min opfattelse sog stadigvæk det største antal faste sms stemmer.

Vedr. pkt. 1, så bør dette med mit kendskab til James Blunt ikke blive et problem i kommende show, da hans stemme og nasale måde at synge på bør ligge godt hertil.
Der kan jeg selvfølgelig tage fejl, men det er min umiddelbare vurdering.
Dertil kommer, at sandsynlighederne for de to andre udfald hurtigt påvirker chancer for at ryge ud meget.

Hvis jeg ikke vidste hvad de skulle synge, så havde jeg nok givet ham omkring 10% chance for at ryge ud, så jeg håber selvfølgelig at jeg har ret med hensyn til at sangvalg passer ham godt.

Men uanset, om jeg tror at det er 4% eller andre tror det er mere, så er det altid godt at lave en ekstra worst case analyse.

Så her kommer en analyse med endnu flere vinkler. Der tages stadigt udgangspunkt i analyse 1 og tankesættet omkring de to udfald.

Hertil ændrer vi så startprocenterne (dvs. basis procenterne, hvis alle performer som de skal og sagvalg passer til dem)

Jeg tilføjer følgende:

1. Jeg dobler Martins startprocent for at ryge ud
2. Jeg indlægger en 15% chance for at Martin falder igennem (Denne mener jeg er meget højt sat med det sangvalg, men det kan være fint at se, hvordan det ser ud, hvis alt er mere negativt herom)
3. Jeg bibeholder procentsatserne for situation 1 og 2 fra tidligere analyse.

Matrixen bliver dog noget større denne gang, da vi skal indregne 3 forskellige udfald og overlap mellem disse udfald, men heldigvis har vi stadigvæk Excel.

Hvis Martin falder igennem, så er min vurdering at han stadigvæk pga sine faste sms stemmer har en rimelig chance for at gå videre, og min vurdering ser således ud:

Martin 33%
Heidi 31%
Laura 36%

Nå, her kommer opgørelsen så:

- Procenten ved overskrift angiver de endelige procenter for dette udfald
- Nr 1 angiver Laura falder igennem
- Nr 2 angiver dårligt sangvalg til Heidi
- Nr 3 angiover Martin falder igennem

Basis 1 2 3 1+2 1+3 2+3 1+2+3
52,5% 11,3% 15,5% 8,3% 5,0% 3,0% 3,8% 0,8%
Martin 8% 1% 1% 33% 1% 17% 17% 12%
Heidi 42% 34% 55% 31% 45% 32% 43% 40%
Laura 50% 65% 44% 36% 55% 51% 40% 48%

Martin 4,2% 0,1% 0,2% 2,7% 0,1% 0,5% 0,6% 0,1% 8,5%
Heidi 22,1% 3,8% 8,5% 2,5% 2,2% 1,0% 1,6% 0,3% 42,0%
Laura 26,3% 7,3% 6,8% 3,0% 2,7% 1,5% 1,5% 0,4% 49,5%

Jeg er lidt spændt på om denne matrix vil blive vist rigtigt, men ellers skal jeg prøve at skrive igen.

Overskrift angiver de udfald, som vil være tilstede
Næste linie %'er for dette udfald
Herefter Deltagernes chance for at ryge ud i denne situation
De 3 nederste linier angiver de vægtede %'er
Ude til højre på de 3 nederste linier finder man så det endelige resultat.
Gengivet
Martin 8,5%
Heidi 42%
Laura 49,5%

Det jeg særligt hæfter mig ved er, at selv med denne mere skeptiske analyse til Martins muligheder, så er 2,15 på at Laura ryger ud stadigt et pænt valuebet.

Giv endelig nogle kommentarer igen.

/ Snezzy

Optakter

Ugens Serie A kamp i samarbejde med bwin

21-11-2008
Ugens Serie A kamp præsenteres hver uge i samarbejde med bwin.com.

Hver uge stilles der skarpt på en udvalgt Serie A kamp, som kan følges via live videostreaming hos bwin. Samtidig udbyder bwin naturligvis live betting på kampen.

For at kunne se bwins LIVE-audio og video-udbud, skal du have en…

Mads Junkers hollandske oddsforslag

21-11-2008
Mads Junker www.spilxperten.com SpilXperten.coms hollandske fodboldekspert Mads Junker, der til dagligt huserer i hollandske Vitesse, giver nedenfor sine oddsforslag til 12. runde i den bedste hollandske række "Eredivisie".

Vi er nu nået frem til 12. runde og jeg håber at kunne opretholde snittet…

Per P: "Esbjerg får vigtig sejr"

20-11-2008
Per Pedersen www.spilxperten.com SpilXpertens faste SAS Liga-ekspert, den tidligere landsholdsspiller Per Pedersen, er igen klar med udførlige analyser af weekendens kampe. Denne gang tror han på, at Esbjerg rejser sig efter fyringen af Troels Bech og at FC København overtager førstepladsen med en sejr…

Greys ishockey fiduser

20-11-2008
MikeSpilXpertens hockeyekspert, Mike Grey, tipper i denne omgang flere spændende kampe i 21. spillerunde af AL Bank Ligaen. Torsdag aften er der vaskeægte topopgør i Herning, når Rødovre kommer på besøg, og fredag er der bl.a. nordjyske ishockeybrag, når AaB og Frederikshavn tørner sammen.

Mike er…