X Factor - Hvem ryger ud 21/3 (kommenter gerne) af Snezzy
Hej,

Så er vi tilbage til endnu en klassiker, hvor vi igen skal se på, hvem der ryger ud af X factor på fredag.
Det er jo stadigvæk alene SMS stemmerne, som afgør valget, hvilket gør det lidt diffust, men jeg vil denne gang anlægge en metode, hvor vi ser på forskellige udfald af showet på fredag.

Jeg har lige hørt, at deltagerne skal på fredag synge en James Blunt sang + en sang af frit valg.

Med James Blunt sangen må vi nok erkende, at den ligger lige til højrebenet for Martin, og jeg udelader ham derfor lige for en kort bemærkning.

Til gengæld er det min opfattelse, at Laura kunne gå hen og få nogle problemer med de sange, som her er mulige.
Heidi vist sidste gang, at hun havde stort overskud, og at hun nok pt. er den sanger, som kan synge alle typer sange. Dermed ikke sagt at det bliver nogen pragtpræstation, men tvivler på, at hun falder helt igennem.
Sangen af frit valg er nok lidt mere svær at spå om, men alle sangerne vil nok vælge en sang, som de er godt hjemme i, og som kan trække nogle stemmer. Det eneste man kan måske kan frygte er, at Blachman finder et nummer til Heidi, som han mener er god smag, men som måske ikke formår at fremhæve Heidis virkelige talent, og der skal nok være nogle svære passager i sangen for virkelig at score på sms stemmerne.
På den anden side må der være en reel chance for, at Laura falder igennem på James Blunt nummeret, som det skete med Elvis sidste uge.

Mine chance vurderinger for at noget af overstående sker er som følger:

1. Laura falder igennem på James Blunt nummer enten pga. manglende kunnen eller sangstemme, som ikke passer til sangen.
Vurdering = 20%

2. Blachman laver specielt sangvalg til Heidi, som ikke får heidi til at skinne igennem.
Vurdering = 25%

Der vil altså så også være et overlap på de to udfald på 5%, hvilket efterlader 15% og 20%, hvor kun det ene af de to udfald forekommer.

Så skal vi også have vurderingerne på plads af sangerne.

I situationen, hvor alt går som det skal, så ligger mine udgangsprocenter umiddelbart som følger:
Martin 4%
Laura 52%
Heidi 44%

Hvis Laura falder igennem:
Martin 1%
Laura 65%
Heidi 34%

Hvis sangvalget er specielt til Heidi:
Martin 1%
Laura 44%
Heidi 55%

I tilfældet, hvor begge udfald er gældende, vil det så være:
Martin 1%
Laura 55%
Heidi 45%

Når vi så putter det hele ind i Excel (Hip hurra for Excel), så regner man sig frem til følgende procenter:
Martin 3%
Laura 52%
Heidi 45%

Selv om Martin sidste gang viste, at han nok ikke er usårlig i denne konkurrence, så er jeg ikke gået dybere ind i de situationer, som kunen opstå, hvor han fejler, da min vurdering er at med konkurrence, som den ser ud på fredag, så er chancerne minimale.

Anyway bedste odds i markedet
(Danske spil, Unibet, Bet24, Scandic, Danbook og Nordicbet

Martin 12.50 @ Danbook
Heidi 2.20 @ Danbook
Laura 2.15 @ Unibet

Bedste tilbagebetalingsprocent er 100%, så der er ikke noget spread som skal slås.

Med mine procenter giv det et rimeligt valuebet på at Laura ryger ud til odds 2.15

Jeg hører selvfølgelig meget gerne nogle kommentarer omkring vurderinger og andre situationer, som man bør tage i betragtning til det kommende show.

/ Snezzy

Optakter

Ugens Serie A kamp i samarbejde med bwin

21-11-2008
Ugens Serie A kamp præsenteres hver uge i samarbejde med bwin.com.

Hver uge stilles der skarpt på en udvalgt Serie A kamp, som kan følges via live videostreaming hos bwin. Samtidig udbyder bwin naturligvis live betting på kampen.

For at kunne se bwins LIVE-audio og video-udbud, skal du have en…

Mads Junkers hollandske oddsforslag

21-11-2008
Mads Junker www.spilxperten.com SpilXperten.coms hollandske fodboldekspert Mads Junker, der til dagligt huserer i hollandske Vitesse, giver nedenfor sine oddsforslag til 12. runde i den bedste hollandske række "Eredivisie".

Vi er nu nået frem til 12. runde og jeg håber at kunne opretholde snittet…

Per P: "Esbjerg får vigtig sejr"

20-11-2008
Per Pedersen www.spilxperten.com SpilXpertens faste SAS Liga-ekspert, den tidligere landsholdsspiller Per Pedersen, er igen klar med udførlige analyser af weekendens kampe. Denne gang tror han på, at Esbjerg rejser sig efter fyringen af Troels Bech og at FC København overtager førstepladsen med en sejr…

Greys ishockey fiduser

20-11-2008
MikeSpilXpertens hockeyekspert, Mike Grey, tipper i denne omgang flere spændende kampe i 21. spillerunde af AL Bank Ligaen. Torsdag aften er der vaskeægte topopgør i Herning, når Rødovre kommer på besøg, og fredag er der bl.a. nordjyske ishockeybrag, når AaB og Frederikshavn tørner sammen.

Mike er…